- 18 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8315
- GBP / BGN 2.2841
- CHF / BGN 2.0155
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 11°C
Италия е сред водещите пазари за входящ туризъм за България
17 Февруари 2020 | 15:43
/КРОСС/ Италия е сред водещите пазари за входящ туризъм за България, като през миналата година посещенията на италиански граждани у нас са повече от 156 хил., съобщиха от пресцентъра на туристическото министерство след срещата на министър Николина Ангелкова с Анджело Капуро, главен изпълнителен директор на MSC Cruises и с Марко Монтеки, президент на Италианската търговска камара в България. Те са обсъдили възможностите за развитието на круизния туризъм и приноса на този вид туризъм за цялостния напредък на сектора. Министър Ангелкова е отбелязала потенциала, който има круизния туризъм у нас.
През месец май в Силистра ще се проведе българо-италиански туристически форум, като събитието се организира съвместно с италианското посолство в София и Кофиндустрия България. Водещ акцент ще са именно инвестициите в туризма, който е сред приоритетите за българската икономика. Ще бъдат поканени членове на организации, които представляват италианския бизнес у нас, както и други компании, представители на културните министерства, дипломати и други. Изминалата година не беше лека за бизнеса, но въпреки предизвикателствата е постигнат ръст от 0.4% на чуждестранните туристически посещения, като бройката им вече надвишава 9.3 млн. човека. Повече са и нощувките, които са направени в местата за настаняване у нас.
България има стратегически позиции благодарение на излаза си на Черно море, подчертава президентът на италианската камара Марко Монтеки. Според него бъдещото сътрудничество ще е от полза и за двете страни, тъй като би оказало положително влияние на местния бизнес. Главният изпълнителен директор на MSC Cruises отбелязва, че България е стратегически пазар за тяхната дейност. Желанието на компанията е да позиционира круизен кораб в Черно море поради стратегическата позиция на страната ни. А партньорството между двете страни е изключително важно за привличане на туристи от нови пазари.
Сътрудничеството пък може да допринесе за нарастване на броя на туристите, посещаващи пристанищните градове в страната ни.
Не можем да пропуснем и още един факт, който също оказва благоприятно влияние - Италия е на второ място в листата на водещите търговско-икономически партньори на България. Много фирми от тази страна имат офиси и дейност у нас, което също подпомага опознаването и възможностите за повече пътувания из страната.
Благоприятни условия за търговията между България и Италия създават ниските транспортни разходи и приемливите в сравнение с трети страни цени на българските стоки и тяхното съответствие на изискванията на италиански пазар, както и качеството на предлаганите български стоки.
Италианска търговска камара в България се учредява през 2001 г. под името Асоциация Италия-България по инициатива на италиански и български предприемачи в следствие на засиления търговски обмен между двете страни и на произтичащата нужда от по-голяма подкрепа на фирмите, участващи в развитието на търговските, културни и икономически отношения. Със засилването на двустранните отношения през 2003 г. Асоциацията се трансформира в Италианска търговска камара в България с амбицията да създаде структура, която да е в състояние да подкрепя активно и да задоволява нуждите на своите членове, както и да предоставя своите услуги на всички тези фирми, организации и чужди асоциации заинтересувани да пробият на българския пазар. Основните цели на Италианската търговска камара в България са: насърчаване и подпомагане на икономическия и културен обмен между Италия и България и подкрепа на инициативите насочени към икономическия, политически, социален и културен обмен между двете страни.