- 20 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8359
- GBP / BGN 2.2843
- CHF / BGN 2.0205
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
Световната купа по ски в Банско – пропиляната възможност за реклама на България
05 Март 2015 | 12:12
/КРОСС/България напълно пропиля уникалния си шанс да направи реклама на зимния си туризъм чрез Световната купа по ски в Банско. Това е горчивият извод от най-значимото събитие в спортния календар на страната ни за 2015 г., който прави "Гласове".
Борбата за спечелване на такъв старт в световните ски е уникално признание - за възможностите на българските специалисти да организират състезанието, да изградят трасе по изискванията на FIS, да осигурят условия за настаняване на световния ски елит, които включват не само хотел и храна, а приятни емоции, организация на сигурността, координация с медиите по цял свят. И когато всичко това е факт, когато по време на Световното първенство по ски от САЩ постоянно тече реклама за предстоящите стартове в България, ние съвсем по нашенски пропускаме всяка възможност да се говори не просто за купа по ски, а за България като място за любителите на зимни спортове. Пропуските са във всякаква координация между медиите и ведомства в начина на отразяване на цялото събитие; в проспиване на всички възможности да бъдем оригинални и уникални. Така топката остана у скиорките, които едно говореха пред българските журналисти и плюеха с пълна сила по условията за каране пред агенция „Ройтерс".
У нас от години се говори за съдържанието на международна туристическа реклама на България, финансирана с европейски средства. От Министерството на туризма ще канят у нас известни личности, които дори лично премиерът ще съпровожда по избрани маршрути, за да говорят за страната ни след това. Пълна е немощта в представянето на онова, което се търси най-активно според Световната туристическа организация - събитийния туризъм. У нас в картинките той се изчерпва с малко фолклорни фестивали, нестинарки и кукери.
Явно онези, които правят рекламата на България, не считат, че е важно да се промотираме с онова, което за други нации е ключов бизнес, което носи директен и гарантиран приход за целия сектор и дава едновременна заетост на атракцията (зимен спорт), на заведенията (няма такова чудо като ски на all inclusive), на хотелиерите и на търговските обекти.България - ски дестинация, се представя с картинки досущ като от всеки зимен курорт - малко писти, малко слънце, мама, татко и дете - ухилени и със ски маски.
Четири световни купи досега и нито една снимка от тях в рекламните материали за България, се посочва още в статията.