• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Започва строежът на последния участък от автомагистрала "Струма"

Започва строежът на последния участък от автомагистрала "Струма"

/КРОСС/ През юли или най-късно до края на август започва строителството на последния трети лот на автомагистрала „Струма” между Благоевград и Сандански. „Довършването ще започне от юг, частта 3.3 между Сандански и Кресна”, обясни инж. Лазар Лазаров, шеф на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ). „Внесена е вече част от техническия проект. Довършват се отчуждаванията на имоти по трасето. Очакваме до края на юни решение на правителството за тях. В момента, в който приключи процедурата ще бъде издадено разрешение за строеж. По договор тази отсечка трябва да завърши през 2019 г., но ще гледаме да стане и по-рано", допълни той.

По думите му от северната страна на недовършения лот има изоставане с отчуждаванията на терени. „Проектът от средата на май се управлява от нашата агенция. Направили сме доста по него. Подготвят се парцеларните планове. Екипът, който се занимава с отчуждаванията работи на пълни обороти с удължено работно време, за да може изграждането и на тази отсечка между Благоевград и Крупник да бъде започната максимално бързо”, добави Лазаров пред "Монитор". 

За най-тежкия участък между Крупник и Кресна пътният шеф на АПИ обясни, че окончателно е изоставен вариантът с дългия 15 км тунел през дефилето. „Проучванията потвърдиха опасенията на видни геолози, които предупредиха за големите рискове породени от сеизмичната неустойчивост на района по протежение на трасето, както и от наличието на големи концентрации на раидоактивния газ радон. Отделно валидността на докладите за ОВОС на проекта за големия тунел изтекоха още през миналата година. Има договор за изработка на нови”. 

Той обясни, че при прегледа на предложените алтернативните на тунела варианти за преминаване през Кресненското дефиле се е родила много интересна идея. „Еколозите, с които работим, се изказаха положително за нея. На този етап не искам да влизам в подробности за варианта. Може би той ще реши голяма част от проблемите със строителството на лота през най-тежкия участък”, смята Лазаров.

По думите му вече е възложено на проектанти да разработят идеен проект за този четвърти вариант, за да се разбере дали е възможна технически реализацията му. Най-вероятно най-тежките 15 км през Кресненското дефиле ще бъдат 4-лентов скоростен път, като само на места ще има по още една аварийна лента. От АПИ планират до месец да предадат на консултантите от „Джаспърс” апликационната форма, включваща и техническата част на четвъртия вариант на трасето на най-тежкия участък от лота.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.