• 18 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Британците са най-запалените футболни фенове в Европа

Британците са най-запалените футболни фенове в Европа

/КРОСС/ 10,500 поддръжници в Европа определят британците като най-запалените футболни фенове според новото проучване на Mastercard

София, 31 май 2017 - Британските футболни привърженици са определени като най-запалените фенове в Европа според новото проучване на Mastercard, спонсор на UEFA Шампионска лига.

Проучването „12-ят играч" изследва докъде биха стигнали феновете, за да подкрепят отбора си - било то чрез инвестиция на средства, пропътувано разстояние или социални фактори като да пожертват взаимоотношенията си и кога за първи път са гледали мач на живо.
Първият въпрос пита кои фенове възприемаме като най-запалени, базирано на положителни определения като създадената атмосфера, ангажираност и отдаденост. Резултатът показва убедителната победа на британските фенове, за които са гласували голяма част от запитаните европейци.

Почти една трета (32%) от всички запитани отбелязват британските фенове за най-запалени - след тях се нареждат испанците (16%) и италианците (12%), които се нареждат съответно на втора и трета позиция. Шумната подкрепа в лицето на немците изненадващо завърши на пето място, точно след феновете от Турция.

Подредбата е абсолютно на място предвид това, което показва анализа, а именно впечатляващото ниво на социален компромис, което футболните фенове във Великобритания предприемат, за да присъстват на футболни срещи. Любовта на британците към техния футболен отбор понякога надделява над избора им за партньор в живота - 11% от британците признават, че не биха се обвързали с поддръжник на противников отбор, като определят това за сигурен провал на евентуална връзка. Други 15% биха дали шанс на такива отношения, но очакват различните им футболни интереси да предизвикат проблеми във взаимоотношенията им. По-оптимистичните 25% описват връзката с привърженик на противниковия отбор като дразнещо, но поносимо.

Един от десет от представителите на футболните фенове в Обединеното кралство признаха, че биха отменили медения си месец, за да видят отбора си на финала на UEFA Шампионска лига, а 25% признават, че си вземат неплатен отпуск от работа, а 20% биха пропуснали рождения ден на близък приятел, за да присъстват на важен мач.

Британците са и сред феновете, които на най-ранни години се запалват по футбола, като 36% заявяват, че са станали фенове, преди да навършат 10-годишна възраст. Други 10% заявяват, че не са имали право на избор кой отбор да подкрепят, отбелязвайки, че са поддръжници още с раждането, заради пристрастията на семейството им. В Европа средната възраст, на която футболните фенове първоначално се запалват по спорта, е малко над 13 години. Португалските фенове са най-млади в това отношение, избирайки своя любим отбор едва малко след като навършат 7.
Въпреки, че британците биха жертвали взаимоотношенията си заради футбола, не са сред феновете, които биха похарчили големи суми пари за това. На въпроса каква е най-голямата сума, която са похарчили, за да присъстват на футболен мач, британците отговарят средно 343 паунда - значително по-ниско от турците (698 паунда), руснаците (553 паунда), французите (475 паунда) и испанците (465 паунда).

Същото се отнася и за отговора на въпроса колко най-дълго им се е налагало да пътуват, за да гледат футболен мач. Британците посочиха средно 4 часа и 13 минути, което почти на половината от времето, което инвестират поляците (8 часа и 24 минути). Само 31% от британците са пътували в чужбина, за да подкрепят отбора си - един от най-ниските резултати в проучването. В сравнение с испанските фенове (61%) и италианските фенове (56%), изглежда, че британците несъмнено са запалени фенове, но си поставят граници, когато става въпрос за харчове.
Освен да разкаже историята зад британската футболна страст, проучването представи още няколко интересни открития, включително:
- Холандските фенове са единствените фенове в Европа, които предпочитат да гледат своя отбор по телевизията, вместо на стадион, като 41% заявяват, че избират да седят пред телевизора, а за 23% няма значение.
- Италианските фенове най-силно подкрепят местните си отбори, като 41% заявяват, че подкрепят футболния клуб в родния си град - повече от която и да е друга държава в Европа.
- За феновее в Румъния от най-голямо значение е успехът. Над четвърт от запитаните (26%) признават, че подкрепят отбора си, заради неговия успех.
- 66% от украинските фенове предпочитат да видят отбора си на финала на Шампионска лига, отколкото да спечелят от лотарията.
- Един на всеки петима футболни фена в Турция признава, че би отменил медения си месец за билет за Шампионска лига.

Райън Гигс, посланик на Mastercard за UEFA Шампионска лига, коментира: „Имах късмета да играя навсякъде по света по време на кариерата си и не съм изненадан от това, че британските фенове се считат за най-запалените. Вечерите на Шампионската лига бяха едни от най-хубавите в живота ми, а подкрепата на феновете, които пътуваха с нас, винаги е играла огромна роля."
Анн Кърнс, президент Международни пазари, Mastercard, заяви: "Шампионска лига е създала толкова много незабравими моменти във футбола, но тази магия е възможна и благодарение на феновете, които подкрепят своите отборите. Спонсорството ни на турнира улавя именно този безценен спортен дух."

 

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.