- 25 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8303
- GBP / BGN 2.2757
- CHF / BGN 2.0011
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
От Министерството по председателството обясниха защо ще се харчат милиони за реклама
24 Юли 2017 | 17:39
/КРОСС/ От Министерството на българското председателство на ЕС излязоха с официално писмо по повод информациите в медиите, че ще бъдат милиони левове за реклама по време на 6-те месеца, в които страната ни ще ръководи Общността.
Новината излезе след пресконференция на министър Лиляна Павлова. След нейния брифинг от ведомството, явно решили, че има негативен подтекст в информациите по медиите, пуснаха и „уточнение по повод публикациите", като направиха и кратък разчет на това как и за какво ще бъдат изразходвани средствата.
Ето какво гласи той:
"22 000 делегати се очаква да посетят България по време на шестмесечното Председателство на България на Съвета на ЕС през 2018 година. 850 души са ръководителите на делегациите на най-високо ниво -- държавни и правителствени ръководители и еврокомисари. Интерес към събитията в страната ни са заявили и над 3000 журналисти.
В България ще се състоят над 200 срещи и конференции, над 1500 са организираните събития по време на Председателството в Брюксел.
Средствата за предвидените разходи за подготовката и провеждането на Председателството на България през 2018 г. са строго разчетени и подробно описани в Постановление № 67 на Министерския съвет от 05.04.2017 г.
Сумите са за две години - 2017 и 2018 и са с включен ДДС.
Постановление № 67 с определените суми за председателството по отделните пера е обнародвано в Държавен вестник, брой: 29, от дата 7.4.2017 г., стр.9 - http://dv.parliament.bg/DVWeb/showMaterialDV.jsp?idMat=113433
Именно в Постановлението на МС, прието преди три месеца, са предвидени средствата от 1 милион лева за изработването на промоционални материали. Каквато е установената практика от предходните председателства, част от тези средства ще бъдат изразходвани за сувенири, информационни материали за делегациите и др. дейности, включително за брандиране, реклама на страната ни и популяризиране приоритетите преди и по време на председателството.
Председателството е не само ангажимент на страната ни да бъде домакин и организатор на срещите на Съвета на ЕС, но и възможност да променим имиджа на родината ни, каза министърът за Българското председателство на Съвета на ЕС Лиляна Павлова по време на Годишната среща на търговско-икономическите съветници в Службите по търговско-икономическите въпроси, която се проведе по-рано днес.