• 25 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8303
  •  GBP / BGN 2.2757
  •  CHF / BGN 2.0011
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 11°C

Скандали в залата за обслужване на клиенти на кадастъра в София

Скандали в залата за обслужване на клиенти на кадастъра в София

/КРОСС/ Скандали в залата за обслужване на клиенти на кадастъра в София. Заради напускането на качествени служители, службата бави скиците на гражданите.

Константин Иванов е строителен предприемач. От шест месеца не може да започне своя строеж в София, заради грешка в кадастралната карта.

„30-дневен срок, а вече 6 месеца не са го направили. На всеки втори българин като е правена кадастралната карта, са му объркани имотните граници. Всеки втори има този проблем", обясни той.

Една брокерка на недвижими имоти получила грешна скица. „Подала съм за три дни бърза поръчка, платила съм си, чакам времето да изтече, идвам и взимам същата глупост. Не са нанесени корекциите, които искам. И които трябва да бъдат нанесени", посочи тя.

И друг има подобен проблем. „От 19 януари чакам скица. Една седмица, а те станаха четири по три, хайде 12 седмици. И още няма и сега научавам на гишето, че някакво проучване е дадено да се прави", споделя пред бТВ Цветко Славов.

Според ръководството на агенцията забавяне има само при по-сложните скици и корекции, а най-масовата услуга - скица, необходима за сделка например, рядко има забавяния.

Инж. Михаил Киров, който е изпълнителен директор на Агенция по геодезия, картография и кадастър, заяви, че има забавяне в момента, защото имат около 6000 заявления, а в момента около 7000. „Които в момента се обслужва от 42 човека, а от които преписки правят около 12 човека. Не можем да поемем с този персонал, с липсата на добри кадри, защото изтичат и към частни фирми, не можем да повишим заплащането. За една година са напуснали 28 човека, цяла служба се е подменила", посочи Киров. По думите му причина за напускането е напрежението и честите скандали.

В края на 2016 г. любителски клип, заснет в чакалнята за граждани, показа до какви крайности се стига в залата за обслужване.

В началото на тази седмица пак е имало скандал.

Директорът на кадастъра заяви, че се работи усилено с министерството за нови бройки. „Вчера бяхме с министъра на среща. Предоставихме нов доклад за състоянието на агенцията за проблема с кадрите и то обучени кадри, защото, ако тука имаме 50 човека обучени, тези хора няма да чакат отвънка."

По-достойно заплащане за привличане на качествени специалисти и повече персонал. От това се нуждае едно от най-натоварените държавни учреждения, за да може да предлага бърза и качествена услуга на гражданите. А заради горещия имотен пазар, търсещите услугата са се увеличили с над 10% само за последния месец.

От кадастъра призовават гражданите да проверяват статуса на преписките си онлайн и да не се трупат преди гишетата за тази проверка.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Нарочно нанасят грешни линии по границите/или някоя от границите на имота ви, за да ходите да се разправяте и да плащате пари! Пълни олигофрени.

19.04.2018 08:43:17

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.