/КРОСС/ Автомобилният салон във Франкфурт отвори врати. Тази година няма да е толкова богат, тъй като десетина автомобилни марки отсъстват, но блясъкът му ще легне върху този автомобил. Да, всички останали местни марки ще извадят по няколко новости и прототипи, но Mercedes Project One е автомобилът, който ще засенчи всички, предава Vesti.
Този автомобил директно използва двигател от Формула 1. Числата са потресаващи. Максималната му скорост е над 350 км/ч, но това е най-невпечатляващия показател. Ускорението до 200 км/ч е за под 6 секунди? Мощността му е „само" 1000 к.с., като Project One може да изминава и до 25 км само на ток.
"Този автомобил ще накара всички предишни динамични граници на AMG и Mercedes да изглеждат незначителни," заяви шефът на Daimler Дитер Цече, добавяйки, че това е „най-ефикасният" хиперавтомобил.
Цялото купе представлява карбонов монокок, а отзад е монтиран 1,6-литров V6 турбо двигател, както вече стана ясно, взет от Формула 1. Същият може да се развърта до ненормалните 11 000 об/мин, а топлинната му ефикасност е 40%, което също спада към ненормалните параметри на този уличен изтребител. Двигателят се подпомага от електрически мотор, като върху задните колела се стоварват „над" 671 к.с. (500 kw).
Но това не е всичко, в хибридното задвижване са включени още два електромотора за всяко предно колело. Те са с мощност по 120 киловата (161 к.с.) и всеки може да се развърта до 50 000 об/мин. Мощността се съхранява в литиево-йонни батерии, като до 80% от енергията, отделяни при спиране, се възстановява от предните колела обратно в батериите. Самите те тежат 100 кг, но по-любопитното е, че в Project One има 4 пъти повече клетки отколкото в болида Mercedes F1 W06. Електрическата система пък работи на 800 волта, което е двойно повече от обичайното напрежение за plug-in автомобилите на Mercedes.
Състезателното наследство продължава в сферата на окачването, което е от т. нар. pushrod тип, а 8-степенната автоматизирана (чисто нова) трансмисия е закрепена към задното окачване. Предните колела са с 19-инчов диаметър и 10 инча широчина, докато задните съответно 20 x 12 инча. Тези „валяци" се укротяват от карбон-керамични спирачни дискове.
Както може да се очаква, производството на такъв автомобил ще е силно ограничено. Ще бъдат произведени 275 бройки на цена от 2,275 млн. евро парчето. Които вече са продадени.