"Мерцедес" пренесе Формула 1 на пътя... За над 2 милиона евро
Секция: Автомобили
13 Септември 2017 14:13
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Мерцедес" пренесе Формула 1 на пътя... За над 2 милиона евро

/КРОСС/ Автомобилният салон във Франкфурт отвори врати. Тази година няма да е толкова богат, тъй като десетина автомобилни марки отсъстват, но блясъкът му ще легне върху този автомобил. Да, всички останали местни марки ще извадят по няколко новости и прототипи, но Mercedes Project One е автомобилът, който ще засенчи всички, предава Vesti.

Този автомобил директно използва двигател от Формула 1. Числата са потресаващи. Максималната му скорост е над 350 км/ч, но това е най-невпечатляващия показател. Ускорението до 200 км/ч е за под 6 секунди? Мощността му е „само" 1000 к.с., като Project One може да изминава и до 25 км само на ток.

"Този автомобил ще накара всички предишни динамични граници на AMG и Mercedes да изглеждат незначителни," заяви шефът на Daimler Дитер Цече, добавяйки, че това е „най-ефикасният" хиперавтомобил.

Цялото купе представлява карбонов монокок, а отзад е монтиран 1,6-литров V6 турбо двигател, както вече стана ясно, взет от Формула 1. Същият може да се развърта до ненормалните 11 000 об/мин, а топлинната му ефикасност е 40%, което също спада към ненормалните параметри на този уличен изтребител. Двигателят се подпомага от електрически мотор, като върху задните колела се стоварват „над" 671 к.с. (500 kw).

Но това не е всичко, в хибридното задвижване са включени още два електромотора за всяко предно колело. Те са с мощност по 120 киловата (161 к.с.) и всеки може да се развърта до 50 000 об/мин. Мощността се съхранява в литиево-йонни батерии, като до 80% от енергията, отделяни при спиране, се възстановява от предните колела обратно в батериите. Самите те тежат 100 кг, но по-любопитното е, че в Project One има 4 пъти повече клетки отколкото в болида Mercedes F1 W06. Електрическата система пък работи на 800 волта, което е двойно повече от обичайното напрежение за plug-in автомобилите на Mercedes.

Състезателното наследство продължава в сферата на окачването, което е от т. нар. pushrod тип, а 8-степенната автоматизирана (чисто нова) трансмисия е закрепена към задното окачване. Предните колела са с 19-инчов диаметър и 10 инча широчина, докато задните съответно 20 x 12 инча. Тези „валяци" се укротяват от карбон-керамични спирачни дискове.

Както може да се очаква, производството на такъв автомобил ще е силно ограничено. Ще бъдат произведени 275 бройки на цена от 2,275 млн. евро парчето. Които вече са продадени.