Откриха 8 глетчера на Марс
12 Януари 2018 13:56

Откриха 8 глетчера на Марс

/КРОСС/ Учени от американския Геологически институт обявиха, че са открили поне 8 глетчера на Марс, съобщава онлайн изданието CNET, цитирано от Vesti.

Тези образувания могат да се окажат ключови за поддържането на бъдещите човешки бази. Освен това ще дадат и важни отговори за историята на Червената планета.

Откритията са направени благодарение на снимки на Марс от последните няколко години. Те са взети от модула MRO, който обикаля в орбита около планетата. Става дума за стръмни пропасти с дълбочина около 100 метра, на които има лед. Той се оказва по-разпространенq отколкото учените са смятали досега, коментира Колин Дъндас, един от авторите на проучването.

Според него и колегите му, не става дума за малки късове лед или няколко замръзнали молекули. Учените смятат, че пропастите всъщност са части от големи глетчери, които покрити с тънък слой пръст и камъни отгоре. Това прави проучването им много по-лесно. Самите падини може да се окажат и добър източник на информация за историята на Червената планета, които да са "записали" важни събития.

Освен това ледниците може да се окажат важен източник на вода и гориво за бъдещите бази на планетата. Ако ледът действително е толкова много, колкото изглежда, това ще е добра новина за бъдещите колонизатори. Основният проблем е, че повечето такива глетчери са на доста голяма височина, което прави условията още по-студени и сурови. Учените ще потърсят индикации и за глетчери по-близо до екватора, което ще улесни тяхното изследване и евентуално използване още повече.