Mercedes показа фарове с резолюция от 2 млн. пиксела
Секция: Технологии
12 Март 2018 21:45
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Mercedes показа фарове с резолюция от 2 млн. пиксела

/КРОСС/ Няма да мине много време, когато Head-up дисплеите ще изпълват цялото стъкло, водачът ще разчита на виртуална реалност, а интелигентни фарове ще осветяват пътя като ден. Всичко това ще работи съвместно, за да предложи възможно най-пълната и безопасна картина на пътя напред.

Докато се случи това, обаче, инженерите вървят крачка по крачка. Сега на дневен ред са фаровете Digital Light, които бяха представени в обновения Mercedes-Maybach.

Технологията Digital Light еволюира от интелигентните фарове, представени през 2009 г. чрез Mercedes Experimental Safety Vehicle. В същия модел бяха показани първите задни предпазни колани с вградени въздушни възглавници. Преди 9 години дъгите фарове бяха изградени от по 100 светодиода (LED), като компютър контролираше всеки светодиод, за да създава специфичен светлинен сноп.

Сега технологията е „леко" понапреднала. Новите HD-фарове разчитат на чип, върху чиято повърхност има над 1 000 000 микрорефлектора, т.е. те генерират резолюция от над 2 000 000 пиксела. Камери и сензори засичат останалите участници в движението, за милисекунди компютри изчисляват данните, базирайки се на информацията и от базата данни от цифрови навигационни карти, като конфигурират възможно най-добрия светлинен сноп за конкретните пътни условия.

Това е възможно, тъй като всеки микрорефлектор е контролируем. Така не се заслепяват другите участници в движението, а водачът получава най-добрата видимост.

Не само това, но технологията Digital Light може да проектира символи върху пътя в HD качество. По този начин водачът получава информация в зрителното си поле. Следващата стъпка от развитието ще е да се осигури комуникация между автомобила и заобикалящата го среда.

Всичко това звучи много скъпо. Това е така, затова и технологията дебютира в Mercedes-Maybach. Около третото тримесечие на 2018 г. определени автомобили ще бъдат оборудвани с тази технология.