Милка Христова: Трябва да запазим трамвай № 6
Секция: БЪЛГАРИЯ
12 Юли 2018 12:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Милка Христова: Трябва да запазим трамвай № 6

/КРОСС/ Трябва да запазим трамвай № 6. Това каза заместник-председателят на Столичния общински съвет и съветник от БСП Милка Христова за Агенция „Фокус“ във връзка с решението дали линията на трамвай № 6 да бъде заменена с тролей.

Тя обясни, че ситуацията засяга две групи граждани. „Има две групи граждани, които не са удовлетворени и не са доволни от същестуващата ситуация. Това са гражданите, живеещи по бул. „Скобелев“, които повече от 7-8 години са подложени на шум, който определено надвишава нормалните норми на възприемане. Другата група граждани, които не са доволни са тези в район „Лозенец“, на които беше спряно обслужването с трамвай № 6 и те определено имат големи трудности с придвижването в посока центъра", каза тя. 

По думите й БСП - София счита, че запазването на трамай № 6 е вариантът, в който могат да бъдат решени проблемите и на гражданите по бул. „Скобелев“ и на гражданите от район "Лозенец“. Христова поясни, че запазването на трамвая предполага трамваите от бул. „Скобелев“ да влязат под земята, да вървят по съществуващото трасе, като трамваи 1 и 7 завият надясно под бул. „Витоша“, а 6 продължи по стария тунел по „Арсеналски“.

„Това означава, че няма да има надземно трасе по „Скобелев“ и ще бъде запазено обслужването на гражданите в район „Лозенец“ с трамвая. Вторият вариант, който се предлага е именно с премахването му и заменянето му с тролей, запазване на трамваите по бул. „Скобелев“, като само ги измества с 3,6 м. Не знам дали гражданите на „Скобелев“ са наясно с този факт, но не съм убедена, че изместването на трамвайно трасе с 3,6 м ще реши проблемите на живеещите там“, каза тя. 

По думите й друг аргумент за запазването на трамвая е, че той е самостоятелен в своето трасе и не се влияе от затрудненията в движението. „Той не е един от участниците в движението и в голяма степен може да гарантира спазването на графика. Тролеят за съжаление споделя пътното платно с останалите участници в движението и много пъти е зависим от различни видове задръствания, трафик, тапи и т.н.“, допълни заместник-председателят на Столичния общински съвет. 
Деница КИТАНОВА