Туристическият бранш настоява за повече пари за реклама
Секция: Туризъм
16 Октомври 2018 09:04
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Туристическият бранш настоява за повече пари за реклама

/КРОСС/ Повече средства за реклама на българския туризъм и промяна в начина на определяне на бюджета за туризма. За това настояват представители на бранша в писмо до институциите, които имат отношение по темата.

До 1% от приходите в туризма да отиват за национална реклама, поясни директорът на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова:

"Приходите, които са по официална статистика за предходната година, това са приблизително 6,9 милиарда лева, да бъдат взети като основна база и съответно бюджетът, с който ние да разполагаме, да бъде от 0,5%, което би формирало около 32 милиона лева за предстоящата 2019 г. с възможност и заложен механизъм за бавно и постепенно нарастване до 1%."

14 милиона лева са средствата за реклама през тази година. При наличие на повече средства е важно да се обърне по-голямо внимание на новите презокеански пазари на българския туристически продукт, да се изгради мрежа от специализирани представителства с фокус върху туризма по аналогия с търговско-икономиките служби на България зад граница, каза още Карастоянова.

Искането на бранша е подкрепено о Българския съюз по балнеология и спа-туризъм, както и от бизнес и работодателските организации в страната.