Държавта прави втори КАТ за битката с катастрофите
Секция: Автомобили
08 Ноември 2018 12:35
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Държавта прави втори КАТ за битката с катастрофите

/КРОСС/ Втори КАТ у нас ще води битката с катастрофите. Постановлението за създаване на Държавна агенция за пътна безопасност е публикувано за обществено обсъждане на страницата за обществени консултации, съобщиха от пресслужбата на правителството.

Документът може да бъде видян на адрес:

http://www.strategy.bg/PublicConsultations/View.aspx?lang=bg-BG&Id=3854

Основната цел на Националната стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата на Република България за периода 2011-2020 г. е значително намаляване на броя на загиналите и ранените при пътнотранспортни произшествия.

Държавната агенция за пътна безопасност към Администрацията на Министерския съвет ще разработва, координира и контролира провеждането на политиката по пътна безопасност в България, като се предвижда да поеме част от контролните функции на различните институции, между които е споделена отговорността за пътната безопасност към настоящия момент. Специализираното звено ще събира обективни данни и ще осъществява постоянен мониторинг на постигнатите резултати и ефективността на предприетите мерки, като наред с това ще организира и провежда научноизследователска дейност, информационни и образователни кампании, както и ще извършва консултации с гражданското общество, бизнеса, академичните и научни среди.

Предстои да бъде извършен задълбочен анализ с оглед хоризонталния характер на политиката за пътна безопасност и обществената й значимост преди да се пристъпи към промени в законодателството.

Със създаването на агенцията се цели отстраняване на основните недостатъци на досегашния модел на провеждане на политиката по пътна безопасност, а именно недостатъчно взаимодействие и координация между институциите, недостатъчна синхронизация на данните и липса на системен анализ на причините за пътнотранспортните произшествия и ефекта от въведените мерки, недостатъчно взаимодействие с обществото, бизнеса и научните среди.

Структурирането на агенцията ще бъде извършено с компенсирани промени в рамките на общата численост на администрацията.