Министър Росен Желязков: Лично се ангажирам с актуализирането на законодателството в електронните съобщения
Секция: БЪЛГАРИЯ
09 Ноември 2018 18:15
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Министър Росен Желязков: Лично се ангажирам с актуализирането на законодателството в електронните съобщения

/КРОСС/ До 2 години българското законодателство трябва да бъде актуализирано с текстовете на новия Европейски кодекс на електронните съобщения и аз лично се ангажирам с това, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков. Той участва в годишната конференция на Българската асоциация на кабелните и комуникационните оператори и се включи в обсъждането на проекта на Етичен кодекс за отношенията с потребителите на телекомуникационни услуги. Министър Желязков подчерта, че се очаква Европейският кодекс да бъде публикуван в Официален вестник на ЕС в края на годината. По думите му, документът гарантира равнопоставеност, конкуренция,  унификация на практиките и защита на правата на потребителите.

По-строгите правила, залегнали в новата правна рамка, ще улеснят смяната на доставчика на услуги и пренасянето на номера, каза министърът. Той добави, че се предвижда осигуряване на подробна информация за клаузите на договора преди сключването му. „Включително се въвежда задължение операторите да предоставят кратко и лесно четимо резюме на съществените условия на договора“, заяви министър Росен Желязков. По отношение на сметките, той подчерта, че ще има изискване да бъдат детайлни и ясни, освен това ще бъдат дадени възможности на потребителите да контролират разходите си. Ще бъде насърчена по-голяма прозрачност на тарифите, включително чрез предоставяне на средства за сравнение на договорните оферти по отношение на цени и качество на услугите.

Министър Желязков каза още, че обсъжданият Етичен кодекс за отношенията с потребителите на телекомуникационни услуги, е израз на саморегулация на операторите и е в най-висока степен разбиране на потребностите на сектора.