Голямо изригване на радиация от Слънцето е ударило Земята
13 Март 2019 11:04

Голямо изригване на радиация от Слънцето е ударило Земята

/КРОСС/ Учени откриха доказателства за голямо изригване на радиация от Слънцето, ударила Земята преди повече от 2000 години. Резултатът от изследването е изключително важен, защото слънчевите бури могат да нарушат модерните технологии.

Екипът от експерти от университета Лунд в Швеция е открил доказателства в леда в Гренландия, че Земята е била бомбардирана от протони от Слънцето през 660 г.пр.н.е. Събитието е било 10 пъти по-мощно от всяка едно подобно, откакто се правят записи с модерно оборудване от преди 60 години.
Учените са намерили радиоактивни изотопи в леда, берилий-10 и хлор-36, които се смята, че са от космически произход.

Периодично Слънцето изпуска големи количества заредени частици, които могат да се отправят към планетата ни. Емисията от такива частици, открита в Гренландия е известна като „слънчево протонно събитие". В модерни времена, тези високоенергийни частици, когато се сблъскат със Земята могат да повредят електрониката в сателитите, на които разчитаме за комуникационните услуги и системите за глобално позициониране.Радиацията може да представлява и риск за здравето на астронавтите в Международната космическа станция (МКС). Всички пътници и екипажи на пътническите самолети, които летят на голяма височина и близо до полюсите, могат да бъдат облъчени с по-голямо количество радиация (въпреки че това зависи от много променливи условия).