Андрей Делчев: Данъчните складове на горива се държат от един играч
Секция: ИКОНОМИКА
14 Март 2019 09:39
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Андрей Делчев: Данъчните складове на горива се държат от един играч

/КРОСС/ Един от малкото изводи на КЗК, по който имаме по-различно мнение е относно данъчните складове. Според мен складовите наличности са достатъчни, дори имаше дълги периоди, в които имаше свръхналичност, тоест свободна наличности. Според нас трябва да се направи това, което вчера препоръча икономическия министър Емил Караниколов- да се изследва пазара, защото има далеч по-ефективни мерки от това да се създават държавни такива складове. Това каза в сутрешния блок на БТВ „Тази сутрин" Андрей Делчев, изпълнителен директор на Българската петролна и газова асоциация.

Друга от информациите от анализа на КЗК, че голяма част от складовите вместимости за бензин А95, А98 и за дизел, се държат от един единствен играч, според него е нормална констатация, защото става дума за най-голямата рафинерия в България и на Балканския полуостров и тя е и данъчен склад.

Цените на горивата не се влияят от такъв тип фактори като съхраняването на горивата в складовете, защото става въпрос за стотинки на 1000 литра, така че включването на държавата с данъчни складове, няма да промени особено цените. Цената на суровия петрол е тази, която движи цените нагоре и надолу, каза още Делчев.

Той коментира и темата за това, че голяма част от бензиностанциите може да затворят заради това, че не могат да изпълнят изискванията на касовата бележка да има разбивка за доставната цена на горивата и за това колко плащаме ние като акциз и ДДС. Изпълнителният директор на асоциацията коментира, че това колко плащаме ние като акциз и ДДС е лесната сметка - акцизът е фиксиран на 1000 литра, ДДС е лесно изчислимо. По-скоро проблемът в касовите бележки е въпроса за покупната цена и тя е нещото, което създава много смущения, защото в един и същи момент, в един резервоар на бензиностанция може да има различни партиди, които са на различна цена, а няма една покупна цена, каза още Андрей Делчев. Освен това разликата между покупната и продажната цена все още не е печалбата на търговеца и това ще създаде твърде тежки заблуди в потребителите, заяви още той