МЕТРО България отбеляза 20 годишния си юбилей
Секция: ИКОНОМИКА
19 Март 2019 16:51
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
МЕТРО България отбеляза 20 годишния си юбилей

/КРОСС/ МЕТРО България отбеляза 20-ия си рожден ден със специално събитие в Зала 3 на НДК, в присъствието на над 1 000 гости - партньори, клиенти, доставчици и приятели на най-големия български търговец на едро. Точно на 18 март 1999 г. магазините на МЕТРО в Пловдив и София отварят едновременно врати, за да дадат старта на модерната търговия в България.
С помощта на 100 каба гайди, изпълнения на Теодоси Спасов, Иван Шопов и трио Авигея и с голям концерт на най-популярната българска група „Фондацията", отбрана храна, поднесена от най-популярните български шеф готвачи от основния партньор на МЕТРО - Българска асоциация на професионалните готвачи, събитието на компанията даде старт на следващите 20 години от българската й история.
Видео материали представиха историята и пионерската роля на МЕТРО на българския пазар, както и успеха на компанията в работата й по съхраняването и предлагането на автентични български земеделски продукти по програмата й „Отгледано с грижа в България".

В официалната част на програмата думата взеха министърът на туризма Николина Аннгелкова, посланикът на Федерална Република Германия Херберт Салбер, Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България и Хайко Хутмахер, член на Управителния съвет на METRO AG.
„Нашият бизнес се гради на доверие и създаване на общност, в която всеки един намира необходимата подкрепа, за да успее. Ние знаем, колко е трудно да управляваш ресторант, хотел или магазин. Ние знаем, че вашият бизнес е вашият живот!", каза в обръщението си към клиентите на компанията Атила Йенисен, главен изпълнителен директор на МЕТРО България. „Вие очаквате същата отдаденост и от своите бизнес партньори. Ето защо, ние сме готови да ви подкрепим по пътя към вашия успех, защото вашият успех е нашият бизнес!", завърши Атила Йенисен и благодари за непрестанното доверие, което МЕТРО получава от партньори и доставчици.
Посланик Херберт Салбер изтъкна в приветствието си приносът на МЕТРО към успешната интеграция на бизнеса към Европа и европейските пазари, а Хайко Хутмахер изрази сериозния ангажимент на МЕТРО към инвестициите на компанията на българския пазар. Министър Ангелкова изтъкна пионерската роля на МЕТРО и благодари на компанията за работата й в подкрепа на българския туризъм. Тя обясни, че за времето на своето съществуване Министерството на туризма отчита 31% ръст на чуждестранните туристи и 34% ръст на приходите.

Митко Василев, главен управител на Германо-Българска индустриално-търговска камара представи ролята на МЕТРО като пионер на модерната търговия в България, подкрепил успешното развитие на прохождащия преди 20 години български бизнес и навлизането на германски инвестиции в страната.
Официалните лица разрязоха огромната торта, подготвена от сладкарите на Пастри академията. В 8 различни зони гостите на събитието можеха да опитат кулинарни изкушения, приготвени от изключителния асортимент на МЕТРО - месо, млечни продукти, риба и морски дарове, екзотични плодове, суши, сладкарски изделия. Широкият винен асортимент на компанията бе представен в специална зона, в която едни от най-добрите сомелиери на МЕТРО представиха и собствени марки на световния лидер в търговията на едро, заедно с подбрани марки бира от екслукзивните артикули в бирения отдел на МЕТРО София.
Две изложби - „Ретро МЕТРО", с първи страници на вестници от откриването на магазините на компанията в Пловдив, София и Русе, както и изложбата „Съвременна българска кулинария - 20 български топ готвачи" на българският фотограф Илиян Илиев, работещ във Великобритания, привлякоха вниманието на участниците в празника.
След големия концерт на Фондацията, подарък за всички гости на събитието, празникът продължи с парти на служителите на МЕТРО, на което най-старите служители на компанията, отпреди 20 години, получиха свои награди. МЕТРО може да се похвали с близо 180 души, започнали работа в компанията от самото й основаване. Днес в МЕТРО работят около 2300 служители в 11 магазина в страната и в голямата FSD платформа за доставки на хранителни продукти за ресторантите и хотелите в София и Боровец.
Специални награди - пакети за туристически пътувания от томболата сред служители на МЕТРО в цялата страна, спечелиха Юлия Борисова от МЕТРО Плевен - ваучер за 10 000 лв., а Цонка Христова, от МЕТРО Пловдив 1 и Николай Петков, МЕТРО Варна получиха ваучери за 5 000 лв.