Влакът на Вапцаров - атракция през уикенда
Секция: Туризъм
14 Май 2019 08:10
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Влакът на Вапцаров - атракция през уикенда

/КРОСС/ Парният локомотив баба Меца на БДЖ устройва атракционно пътуване за авантюристите. В събота и неделя (18 и 19 май) от 9 часа вагонът ще очаква своите пътници на Централна гара за ретро пътуване до Банкя. Осигурено е и завръщането до София, като в обратното направление композицията ще потегли от гара Банкя в 14:30 ч.

Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове ще започне от вторник, 14-и май. Билети могат да бъдат закупени от касите във всички градове в страната след 14:00 ч. Цената на билета за влака с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя ще бъде 17.50 лв. за пътуване в двете посоки, с включени запазени места.

Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място. Възрастта им ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

По време на престоя си в курортното градче всички посетители ще могат да се насладят на първия национален фестивал на уличните артисти. Целта на проекта е представянето и развитието на уличната сцена в рамките на четири основни направления: музика, театър, циркови и изобразително изкуство.

Парният локомотив № 46.03, наричан баба Меца, е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика "H. CEGIELSKI - POZNAN". Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България и една от най-големите тендерни машини в Европа. Наричат тези машини уникално постижение в локомотивостроенето, а прякорът си баба Меца добиват заради компактната конструкцията, не особено високата скорост и голямата сила.

Такива парни локомотиви прекарват "неуморно" тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 - 1969 г.

По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров. Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при редовна експлоатация. Експлоатационният живот на парен локомотив № 46.03 е около 44 години.