Транспортни платформи с ново решение за транспортиране на стоки в склада
Секция: Технологии
14 Август 2019 14:31
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Транспортни платформи с ново решение за транспортиране на стоки в склада

/КРОСС/ Решение за транспортиране на стоки - една нова концепция за ефикасна продуктова логистика. Новата машина на Linde е наподобяваща логистичен влак, но е много по-маневрена и може да се придвижва и назад. Транспортната платформа, комбинира всички предимства на логистичните влакове на Linde, с тези на мотокарите. Дизайнът е основан на концепцията - контролният панел за управлението на товарите, както и системата за управление са производни на модулната система за складово оборудване. Това, което е напълно ново, е товарната платформа, която е под формата на бар-количка с управляеми колела. Позволява увеличаване на ефективността до 30% при транспортирането на материали в производствените предприятия.

„Много компании вече са внедрили в производството си и в складовата техника, теглещите логистични влакове." - обясняват от компанията. Това е така, защото влаковете, които се състоят от теглещи трактори и ремаркета, често превъзхождат мотокарите Linde, особено при чисто хоризонтален товарен транспорт. Те се натоварват и разтоварват отстрани и затова изискват по-малко място от това, което е нужно при поставянето на палет в един мотокар. Освен това, те могат да транспортират по-голямо количество материал към монтажните линии на едно пътуване. Всичко това води до по-малък риск от злополуки и по-ниски разходи, заедно с по-висока производителност.

Не винаги обаче вече изградената съществуваща транспортна техника и самият склад могат да бъдат пригодени към използването на теглещи трактори и ремаркета. Често се случва така, че стоката да е разположена в ъгли, където няма как да се кара само в една посока, а е нужно да се даде и на заден ход. Точно това е и най-силната страна на новата транспортна платформа, която може да предложи значителна оптимизация на работния процес на къси и средни разстояния. По този начин интерлогистиката става по-ефективна и процесът се стандартизира.

Дълга четири метра, широка 1.28 метра и с височина 2.36 метра, транспортната платформа е изключителна компактна и изисква широчина на пътното платно само на 1,88 метра, включително и безопасното разстояние от 30 сантиметра. Ако маршрутът включва завои, пътната лента с ширина 2,30 метра е достатъчна, за да може товарачът да се завърти под прав ъгъл. Електрически управляемите колела отпред и отзад осигуряват отлична стабилност и на прав участък и на завои. U-образната опора за товара е предназначена за най-голямо разнообразие от стоки. Например, могат да бъдат транспортирани, две стандартни европалети или един двоен европалет, с размери между 800 и 1600 x 1200 милиметра.

Идеята за този вид транспортна платформа възниква на база на клиентските предпочитания. „За нас ставаше все по-ясно, че се нуждаем от допълнителна опция, нещо между влак и мотокар" - обясняват от ръководството. За първи път, прототип на транспортната платформа е представен на World of Material Handling. „Обратната връзка от клиентите беше изключително положителна", допълват от компанията. В резултат на това,от компанията провеждат тестове, на които става ясно, че този тип складова техника има много положителни свойства. На първо място, безопасността е по-висока, защото операторът има отлична видимост отпред, отзад и около превозното средство. Рискът от злополуки е доста нисък, а функционалността по-голяма.