Как да предявим претенции, ако сме били клиенти на застрахователно дружество Олимпик
Секция: ИКОНОМИКА
09 Септември 2019 17:14
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Как да предявим претенции, ако сме били клиенти на застрахователно дружество Олимпик

/КРОСС/ Службата за контрол върху застрахователните компании на Република Кипър публикува допълнителни упътвания за кредиторите след откриване на производство по ликвидация на „Olympic Insurance Co. Ltd" - дружеството, извършващо дейност на територията на Република България чрез „Застрахователна компания Олимпик - клон България"
След като на 30.07.2019 г., компетентният съд в гр. Никозия, Република Кипър постанови решение за откриване на производство по ликвидация на "Olympic Insurance Co. Ltd", дружеството, извършващо дейност на територията на Република България чрез „Застрахователна компания Олимпик - клон България" КЧТ, ЕИК200737120, вече е публикувано и „Упътване (под формата на въпроси и отговори) за кредитори за подаване на претенции спрямо застрахователна компания „Олимпик" за застрахователни полици, издадени в други държави членки на ЕС" („Упътване").
http://mof.gov.cy/en/publications/1-insurance-companies-control-service/2-announcements/119
Отговорността за определяне на масата на несъстоятелността, процесът по предявяване на претенции, както и изплащането на обезщетения са изцяло в юрисдикцията и прерогативите на кипърските органи, а именно Надзорния орган на Кипър и ликвидаторите, назначени в „Olympic Insurance Co. Ltd". Въпреки това, Комисията за финансов надзор на Република България се стреми да комуникира активно с Надзорния орган върху застраховането на Кипър и да следи процеса по ликвидация, за да информира своевременно българските потребители за всяка важна информация, касаеща пострадали от фалита на „Застрахователна компания Олимпик - клон България".
С оглед на това на страницата на КФН днес е публикуван неофициален превод на български език на „Упътването" https://www.fsc.bg/bg/za-potrebitelya/upatvane-za-kreditori-za-podavane-na-pretentsii-spryamo-olimpik/, в което се съдържа информация за това какво се очаква от засегнатите лица, за да предявят техните претенции, регламентираните за това срокове, и документи, които трябва да се предоставят за доказване на претенциите си.
Всеки български гражданин, потребител на услуги от „Застрахователна компания Олимпик - клон България" и пострадал от фалита на компанията има възможност да прочете информацията и да предприеме нужните стъпки. В случай, че заинтересованите потребители не предприемат необходимите действия е възможно да не могат да получат удовлетворение от имуществото на фалиралата компания.
Преводът на „Упътването" включва линкове към поканата за предявяване на претенции и формуляра за предявяване на претенции на сайта на Надзорния орган върху застраховането в Кипър на английски език, както и линкове към сайта на ЗК Олимпик Клон България КЧТ, в който същата информация е публикувана и на английски и на български език.
Основни източници за актуална информация, която да бъде в полза на всички заинтересовани страни, продължава да се публикува на следните адреси:
http://mof.gov.cy/en/publications/1-insurance-companies-control-service/2-announcements
http://www.olympicins.bg/
https://www.fsc.bg/