"Експоцентър" - Москва отваря руския пазар за български стоки
Секция: България - Русия
26 Септември 2019 17:36
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
"Експоцентър" - Москва отваря руския пазар за български стоки

/КРОСС/ „Експоцентър" - Москва улеснява излизането на руския пазар и от това може да се възползват български фирми, работещи в различни браншове, заяви Николай Гусев, първи заместник генерален директор на изложбения център, при неговото представяне на 75-ия Международен технически панаир в Пловдив.

Проявите на „Експоцентър" - Москва са място за иницииране и осъществяване на международни проекти, които са полезни и за българската бизнес общност, подчерта Н.Пр. Анатолий Макаров, извънреден и пълномощен посланик на Русия в България. Официални гости бяха също Георги Гергов, мажоритарен собственик на Международен панаир Пловдив и почетен консул на Русия в града, Константин Артюшин, търговски представител на Русия в България, и Георги Минчев, председател на Българо-руската търговско-промишлена палата. Презентацията предизвика голям интерес сред присъстващите представители на деловите среди, тъй като показа редица възможности за навлизане в един огромен пазар.

С голям успех у нас се продават български деликатеси, като локум, лютеница и сирене, много се търсят ракия, суджук, луканка, колбаси и всички видове консерви, изтъкна Николай Гусев. Български производители от хранителната индустрия са добре познати, защото участват в нашето най-голямо изложение - „Продекспо", добави той. Деловият форум за храни и суровини заема площ от 100 000 кв. метра, всяка година участват фирми от 25-28 държави и има национални експозиции от 30 страни.

В „Експоцентър" - Москва се провеждат 109 изложби годишно, като 30 от тях са собствени, а останалите - гостуващи. Представят се над 30 000 изложители от 110 държави, а само регистрираните посетители специалисти са около 1.5 милиона.

Половината от участниците идват от европейски държави, като вече три десетилетия най-силно е присъствието на Германия. „Въпреки санкциите, се увеличават изложителите от Германия, Италия, Испания, Франция. 35 от общо 47 страни в Европа са на нашите изложения", каза Гусев. Той допълни, че нараства броят на компании от Китай, Индия, Япония и други азиатски държави.

С тези впечатляващи резултати „Експоцентър" - Москва посреща своята 60-годишнина, стана ясно от презентацията.

С Международен панаир Пловдив имаме дългогодишно и активно сътрудничество, подчерта Николай Гусев и припомни, че в България първото изложение на фирми от бившия СССР е организирано през 1939 година. От тогава до сега контактите не са прекъсвани.

Независимо от трудния период в търговските отношения между България и Русия заради санкциите, в последно време има активизиране на високо държавно ниво, а това се усеща и в дейността на стопанските субекти, заяви Георги Минчев. Ние ще направим всичко възможно, за да се използват възможностите на „Експоцентър" - Москва за презентиране на българската икономика и на водещи фирми, добави той.