Фалитът на "Thomas Cook" повлече и Българския туроператор "Астрал Холидейз"
Секция: Туризъм
07 Октомври 2019 20:05
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Фалитът на "Thomas Cook" повлече и Българския туроператор "Астрал Холидейз"

/КРОСС/ Един от големите туроператори у нас - "Астрал Холидейз", обяви фалит и започва процедура по несъстоятелност. Дружеството е официален представител на мощния британски туроператор Thomas Cook, чийто фалит бе обявен миналия месец. "С огромно съжаление и разочарование, искаме да Ви съобщим, че се налага да прекратим дейността и да започнем процедура по обявяване в несъстоятелност на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД от 07.10.2019 г. след почти 24 години присъствие на туристическия пазар и въпреки неимоверните усилия на ръководството и служителите", съобщават от "Астрал Холидейс". Компанията уверява клиентите си у нас, че е предприела мерки, за да не бъдат финансово ощетени: "...ръководството на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД е предприело всички необходими мерки и e изпълнило всички свои задължения във връзка със Закон за туризма, за да защити Вас, своите клиенти. „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД поддържа валидна застрахова „Отговорност на туроператора", за да може там, където нашите неимоверни усилия не са достатъчни, да бъдем подкрепени от нашите партньори ЗК „Уника". Министърът на туризма Николина Ангелкова свиква днес среща с ръководството на „Астрал Холидейз" и застрахователното дружество „Уника" АД. От Министерството на туризма съобщават, че „Астрал Холидейз Интернешънъл" АД има валидна застраховка със застрахователната компания „Уника" АД. Лимитът на полицата е 700 хил. лв. и е за срок до 14.11.2019 година. В момента се работи по изясняване на точния брой туристи, които имат договори за туристическа услуга с "Астрал Холидейз". Дружеството уверява, че пътуванията на основната част от туристите, закупили почивки, които в момента се намират зад граница, са платени. Компанията информира още, че клиенти, закупили само услугата самолетен билет с редовни или нискотарифни авиолинии, също ще осъществят своите пътувания. В официалната позиция на дружеството се казва, че потребителите на „Астрал Холидейз Интернешънъл" АД, които са внесли депозити или са платили изцяло сумите по своите бъдещи организирани пътувания, но „АСТРАЛ" не е заплатил към партньор или доставчик, ще бъдат обезщетени както следва по закон. Туроператорът уточнява, че няма да има възможност да осъществи бъдещи планирани пътувания на част от своите клиенти след 07.10.2019 г. Клиенти с бъдещи пътувания, които са заплатени на 100% от "Астрал Холидейз Интернешънъл" към партньори, ще бъдат лично уведомени от служители на „АСТРАЛ Холидейз Интернешънъл" АД.