В кои страни най-трудно се взима книжка
Секция: ЛЮБОПИТНО
09 Октомври 2019 16:27
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
В кои страни най-трудно се взима книжка

/КРОСС/ България да се сдобиеш със свидетелство за управление на автомобил не е много сложно - плащаш си за курс, изкарваш няколко часа кормуване, след това теоретичен и практичен изпит, и след няколко дни отиваш щастлив да си вземеш документа от КАТ. Възстановяването на шофьорски права също изисква само повторно полагане на изпити, пише Аутомедия.
Но в някои държави по света не е толкова лесно. Така например, в Австралия обучението продължава 4 години, в Германия ти е нужен кредит, а швейцарците задължително карат през зимата. Ето кои са някои от държавите, в които вземането на книжка не е лесна задача:
Германия. Обучението по практика е трудно за много курсисти. Те могат да шофират колата под надзора на инструктора, докато той не прецени, че кандидатът е напълно подготвен за изпита. Цената за курса на обучение е най-малко 1000 евро, но по-неспособните трябва да плащат за допълнителни часове. Много бъдещи шофьори плащат за обучението си с кредит.
Швеция. В тази страна със суров климат обучението през зимата е задължително. Там е един от най-трудните теоретични изпити, който отнема 45 мин. През това време курсистите трябва да отговорят на 70 въпроса. Важно е не само да отговорят правилно на всички, но и да го направят бързо.
Финландия. В тази скандинавска страна е наложително в етапа на обучение да се изучат техниките за шофиране в сложни ситуации, при които е възможно да се стигне до инцидент. След успешно обучение и полагане на изпитите, финландците получаван временни права за 2 години. През този период младите шофьори не трябва да допускат сериозни нарушения на правилата за движение по пътищата.
Италия. За да премине успешно теоретичната част от обучението, кандидатът трябва да е готов да отговори на няколко от общо 7000 въпроса. Всеки, който издържи успешно теорията и практиката, получава талон с 20 контролни точки, от които се приспадат съответен брой при различни нарушения. След като те бъдат изчерпани, шофьорът трябва да премине повторно обучение. Точките се възстановяват автоматично, ако са изминали поне 2 години от съответното нарушение.
Япония. Ако в тази азиатска държава курсистът не е проверил автомобила си преди практически изпит, не го допускат да го издържи. Освен това се взима предвид общото личностно състояние на бъдещия шофьор. Недостатъчно сериозен човек зад волана означава липса на концентрация и неразбиране на опасностите от шофирането на автомобил.
ЮАР. Изискванията за изпита са близки до тези в Япония. Със съществената разлика, че в южноафриканската държава проблемът може да бъде решен "в кулоарите".
Австралия. Това е страната с най-строги условия за получаване на книжка. Обучението отнема цели 4 години, като курсистът трябва да положи четири изпита - два теория и два практика. За самостоятелно управляване на МПС се издава един от следните сертификати: L (учащ се, курсист), P1, P2 и "книжка за възрастни". Всеки местен може да се запише на курс след навършване на 16 години. Преди да навърши 21 години обаче никой австралиец не може да получи последното ниво. Две години след като шофира с правата P2, той може да получи постоянна шофьорска книжка.