Бизнес бум в Южна Корея след успеха на „Паразит“
Секция: Шоубизнес
14 Февруари 2020 09:02
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Бизнес бум в Южна Корея след успеха на „Паразит“

/КРОСС/ Локациите, използвани за снимките на филма „Паразит" в Южна Корея, се радват на бизнес бум след триумфа на лентата на наградите „Оскар", съобщава АФП.Например в пицарията, в която се снима една от сцените, продажбите са скочили двойно.

Социалният трилър, заклеймяващ пропастта между богати и бедни, спечели четири Оскара - за най-добър филм, най-добър международен филм, сценарий и режисура. Това е първият чуждоезичен филм, който печели голямата награда след дебюта на наградите на Академията през 1929 година.
Южнокорейците са толкова доволни от успеха му, че буквално обсадиха местата, където са заснети основните сцени.

"Продажбите се удвоиха", казва 65-годишната Еом Ханг-ки, собственичка на „Скай Пица" в южната част на Сеул. Това е уникален по рода си ресторант с 10 места и услуга за доставки, където бедното семейство Ким изобрети схемата за проникване на един от членовете си в богатото семейство на Парк. „Вчера машината за пица се повреди поради претоварване от поръчки", допълва собственичката.

Един от клиентите, Го Джин-кю, споделя, че посещението на пицарията го кара да се чувства "горд като гражданин на Южна Корея".

Градската управа на Сеул реши да използва феномена „Паразит" за подсилване на туризма, като на уебсайта си качи страница, в която са описани четирите главни места на снимките.

В супермаркета „Пиг Райз" в западен Сеул, магазинът за хранителни стоки, в който синът в семейство Ким се намира, когато получава офертата за преподавател на дъщерята на Парк, клиентите също са двойно повече. Собственичката Ким Кюн наскоро каза: „Наистина съм щастлива и благодарна, че този страхотен филм е сниман тук и ме направи известна."

Но не всички реакции са толкова положителни. Някои от живеещите в района на магазина се опасяват, че след като се е превърнал в туристическа атракция, "кварталът няма да бъде преустроен", за да бъде запазена автентичността му.