Връчиха наградите „Златно сърце” на социално отговорните организации
Секция: ЛЮБОПИТНО
05 Декември 2018 16:00
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Връчиха наградите „Златно сърце” на социално отговорните организации

/КРОСС/ Двадесет и един благотворителни проекта и социални инициативи в общо 10 различни категории получиха официално признание в петото издание на Годишните награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце" на списание и клуб Business Lady и списание Bulgaria Business Review. Церемонията се състоя вчера, 4 декември в хотел Хилтън.

Сред наградените имаше представители на частния сектор, медиите, политиката и неправителствените организации. Г-жа Цвета Караянчева, председател на 44-то Народно събрание на Р България спечели награда в категория „Патриотични дейности", за своето председателство на Националния инициативен комитет за честване на 170-годишнината от рождението на Христо Ботев. „Тази награда е за всички, които вярват, че националната памет е най-ценното ни богатство" - допълни г-жа Караянчева.

В категория „Образование, обучение и развитие" бяха отличени две компании. Пощенска банка грабна награда за съвместния си проект със СофтУни в подкрепа на българското образование, а Виваком бе отличен за Инвестиции в дигитализацията на образованието. Кауфланд България спечели приз в категория „Устойчиво развитие", за Цялостна корпоративна социална отговорност и благотворителна дейност. Мобилният оператор А1 тази година спечели два приза - в категория „Подкрепа на беззащитните", за подкрепа на Националната асоциация за приемна грижа и в категория „Отговорен работодател", за своя социален ангажимент и грижа за служителите. Със своята кампания „Слънчеви деца", награда спечели и dm България в категория „Информационни кампании за превенция и устойчивост". Дженерали Застраховане АД заслужи отличие за Цялостна социална отговорност и инвестиции в обществото с проект „Устойчиво развитие" в категория „Корпоративен гражданин", в която бе отличен за поредна година и Рефан България - за своята активна социална политика и инвестиции в обществото.

Три организации получиха приз в категория „Цялостна корпоративна отговорност и благотворителна дейност" в петото издание на „Златно сърце". Кредисимо ЕАД спечели отличие за Цялостна корпоративна социална отговорност за по-добър живот. За социалния си проект „Забавно лято, грижовна есен" награда получи и тютюневият гигант Philip Morris, а Naxex Technological Development пък грабнаха приз за доброволчески труд и финансова подкрепа за множество каузи. Още две родолюбиви организации бяха отличени в категория „Патриотични дейности" - Фондация „Нашият дом е България" на арх. Пламен Пламенов Мирянов от „Артекс Инженеринг" спечели приз за Родолюбиви инициативи за съхранение на патриотичния дух на българите и популяризиране на националните природни богатства на България, а Витамин Арт с основател Татяна Узунова пък грабна приз за повишаване и съхранение на националното самочувствие.
В категория „Медиите и социалните каузи" отличие спечелиха три национални медии. Нова Броудкастинг Груп грабна награда за кампанията си „Нова подкрепя българските филми", а БНТ2 пък си заслужи отличие за своя Образователен блок „Знание.Bg". Радио FM+ бе отличено за дългогодишната си кампания „Убий скоростта, спаси дете".
Тази година широка публичност и акцент получиха и множество организации от неправителствения сектор, които заслужиха признание в категория „Неправителствени организации в действие". Фондация за социална промяна и включване спечели награда за програмите си „Дом Възможност" и „Ранно детско развитие". За подкрепата на хора в нужда и развитие на селските райони отличие спечели и Фондация „7 каузи", която от лична публикация в социалните мрежи се превръща в активна дейност в над 15 града. Сдружение „Аутизъм днес" отново бе отличено за своите дългогодишни Добри практики за развитие на деца с аутизъм, а хотел и сдружение „Маринела" пък получиха приз за подкрепа на таланти и хора в неравностойно положение.
„Активното социално и обществено отговорно поведение и мислене в България става все по-осъзнато с всеки изминал ден. Бизнесът, политиката, неправителственият сектор, отделните личности все по-ясно си дават сметка, че светът е устроен по този начин - щом искаме да получим, трябва и да дадем. Ние живеем в ерата на глобалното инфомационно общество и не можем, и не бива да стоим в страни както от благата, които ни предлага, така и от проблемите, с които ни среща. Като отличаваме добротворчеството и споделяме доброто, вярваме, че ще го умножим" - сподели Даниел Димитров, изпълнителен директор и издател на списанията Business Lady и Bulgaria Business Review, и основател на Business Lady Club.

Сред специалните гости, които връчиха награди на отличените организации, бяха още: Султанка Петрова, заместник-министър на труда и социалната политика; Амелия Гешева, заместник-министър на културата; Георг Георгиев, заместник-министър на външните работи; д-р Калин Поповски, заместник-председател на Парламентарната комисия по труда, социалната и демографската политика и член на Парламентарната комисия по здравеопазване; Петър Начев, директор на Дирекция „Жизнено равнище, демографска политика и социални инвестиции"; доц. Милен Михов, заместник-председател на Парламентарната комисия по образованието; Станислава Стоянова, член на Парламентарната комисия по образование; Мила Захариева, председател на Business lady Club и Мария Кръстева, почетен председател на Business Lady Club.

Министърът на младежта и спорта г-н Красен Кралев изпрати поздравителен адрес до организаторите по повод петото издание на инициативата „Златно сърце". „Вярвам, че вашият пример ще мотивира повече хора да се присъединият към него и да станат съпричастни към подобни инициативи. Вдъхновението идва от постигнатите резултати, а благодарение на вас имаме възможност пряко да се срещнем с успеха и добрия пример" - пише г-н Кралев.

По време на събитието беше разиграна благотворителна томбола за талантливи български деца - част от проекта „Таланти в действие" на Сдружение „Успешни в България" - инициатива на дамите от Business Lady Club. „Чрез дейността на сдружение „Успешни в България" се стремим да покажем на българските деца, че е възможно да сбъднат мечтите си в България" - заяви г-н Даниел Димитров. Събраните средства бяха разделени между талантливите деца от Фондация „Консонанс" за проекта „Импровизация и Токата - 120 години от рождението на Панчо Владигеров" с за цел да представи творчеството на големия български класик Панчо Владигеров в юбилейната му година, и Спортен клуб „Ритмика", които цяла вечер радваха гостите със своите музикални и танцови заложби и изпълнения. Гостите бяха посрещнати под звуците на неповторимия Класик Арт струнен квартет и ансамбъл, насладиха се на изключителния талант на певицата Цвети Радойчева и имаха удоволствието да опитат вината на New Bloom Winery, в серията PIXELS.
По време на официалната церемония бяха представени още два социални проекта - Център за специална образователна подкрепа Лозенец, децата от който бяха изработили сувенири, целящи набирането на средства за изграждането на детска площадка в двора на училището за деца със специални образователни потребности от 6-то помощно училище, който подпомогна и Стела Даскалова с благотворителната продажба на нейните бестселъри за възпитанието на деца. Както и първият по рода си календар с новородени недоносени бебета с арт фотографии, чиито инициатор е Теодора Янкова, нюборн фотограф. Предстои да бъде издаден календар „Pearl in the ShellCalendar" за 2019 г., средствата от продажбата на който ще бъдат дарени в интензивно неонатологично отделение за недоносени деца, за закупуването на апаратура, която да поддържа жизнените им функции.

Водещи на официалната част бяха актьорите Йоана Буковска-Давидова и Илия Георгиев. Партньори на тазгодишната церемония „Златно сърце" на списание и клуб Business Lady бяха информационна агенция и радио Фокус, информационна агенция Кросс, БНТ2, радио FM+, интернет порталите Mail.BG, Radar.BG, b2bmedia.BG, Manifesto.BG и Flashnews.bg. Както и всички приятели и партньорски организации, които осигуриха подаръци за благотворителната томбола - Жана Иванова от издателска къща Жануа'98" (книги), Стела Даскалова (бестселърите си) и Куайсер фарма (продукти на Допелхерц).

Наградите „Златно сърце" целят публичност на усилията на компании, НПО, институции и физически лица, подкрепили различни каузи със социален и обществено значим характер, като по този начин се даде пример и бъдат насърчени все повече компании и личности да се включат в подобни инициативи. Този проект на списание Business Lady е още едно продължение на основната цел на изданието - да дава гласност на различни професионални успехи, качества и постижения, споделяйки добрите практики и изпитани управленски модели както на организацията, така и на нейните комуникации и обществена отговорност.