Хотелиери очакват да завършат сезона на загуба въпреки намалянето на цените
Секция: Туризъм
08 Август 2019 15:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Хотелиери очакват да завършат сезона на загуба въпреки намалянето на цените

/КРОСС/ Българският туризъм е изправен пред парадокс - собственици на хотели масово свалят цените през август, когато е най-силният месец на сезона, съобщава БНР.

Към момента заетостта на базата в к.к. "Слънчев бряг" е почти 100%, което според хотелиерите се дължи именно на намалените цени на туристическите пакети. Те се надяват август да компенсира част от по-слабите месеци досега.

Председателят на сдружението "Клуб на хотелиера" Диана Колчева обясни, че намаленията са се наложили заради закъснелия сезон. Въпреки че част от загубите са били компенсирани обаче, Колчева посочи, че много от хотелиерите ще завършат сезона с минус 10 - 15%.

По данни на председателя на Регионалната туристическа камара Иван Иванов се отчита намаление на чуждестранни туристи само в направлението "пристигнали", но не и "заминали". Той прогнозира, че няма да бъдат реализирани между 220 и 250 млн. евро.

Иванов е категоричен, че намаляването на цените на хотелите е "фатална грешка", тъй като не е ясно дали ще може да се покрие инфлацията от 3 до 5%. Според него до това решение на хотелиерите се е стигнало заради "паниката, че хотелът е празен".

Председател на Асоциацията на българските туроператори Даниела Стоева се съгласи, че намаляването на цените е грешка от страна на хотелиерите. Според нея основният проблем е, че в България няма ясно дефиниран туристически продукт на общия туризъм. Вместо това той е смесен - има локации, в които има семеен вид туризъм, както и такива за парти туризъм. Всеки от тези видове туризъм има своята клиентела и своето място на нашето Черноморие, но трябва да има по-добра дефинираност на продукта, обясни Стоева. По тази причина по думите й търсенето на морския туристически продукт силно се влияе от международната пазарна конюнктура, а в момента това не е в полза на страната ни.