Спаси София предлага довозваща до метрото автобусна линия в Люлин
Секция: БЪЛГАРИЯ
14 Август 2019 10:42
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Спаси София предлага довозваща до метрото автобусна линия в Люлин

/КРОСС/ Градските активисти от Спаси София публикуваха свое предложение за въвеждане на довозваща автобусна линия в най-големия столичен квартал. По думите им люлинчани имат нужда от по-редовен и удобен довозващ градски транспорт от и до метрото. "Повече от 20 години минаха откакто в Люлин има метро, но наземният транспорт все още не е оптимизиран, така че да осигурява удобни връзки до всички микрорайони." - споделя Борис Бонев.

От Спаси София предлагат пускането на нова автобусна линия, която да свързва всички части на Люлин с трите метростанции. "В пиковите часове интервалите на движение на автобусите не трябва да са под 5 минути, с което ще се осигури равномерно и удобно довозване на гражданите от и до метрото. И през останалата част от деня автобусите трябва да са съобразени с движението на метрото, така че прекачването да се извършва максимално бързо и без излишно изчакване." - коментира Гергин Борисов от организацията.

От Спаси София призовават сегашното ръководство на Столичната община и ЦГМ да не допускат грешката да закупят минибуси с десетина места, които са с крайно недостатъчен капацитет за транспортирането на десетките хиляди жители на големите квартали като Люлин, Овча купел или Младост. "Смятаме, че предлаганата от нас довозваща линия в Люлин има потенциал да се ползва от над 30 000 пътници на ден. Затова, на първо време, тя трябва да се обслужва от единични автобуси, а при нужда да се пускат и съчленени, особено в интервалите между 07ч и 09ч, както и 17ч и 19ч." - пишат от Спаси София в предложението си до Общината.

Активистите припомнят, че кметът Йорданка Фандъкова и администрацията ѝ обещаха 12 довозващи линии да заработят още през 2012 г., когато беше пусната втората линия на метрото (М2). "През тези 7 години нито една от обещаваните линии не беше пусната и София продължава да има метро, до което се стига трудно. Глупаво е да построиш инфраструктура за милиарди и да не се пусне довозващ до метрото транспорт, който да направи ползването му удобно за повече граждани." - констатира Борис Бонев.
В публикацията си те припомнят, че това е поредното предложение за подобряване на градския транспорт в София, което организацията прави до Столичната община, но за съжаление управляващите остават глухи за необходимостта от подобрения. От Спаси София все още чакат отговори на предложените от тях линии 172 и 194, както и монтиране на спирков навес на спирката при метростанция Г. М. Димитров и освобождаване от коли на трамвайната спирка при Съдебната палата. "Тези подобрения можеше и трябваше да се случат отдавна. На управляващите им отнема месеци, понякога и години, за да изпълнят тези малки промени, което говори единствено за липса на заинтересованост и капацитет да се работи бързо и в интерес на гражданите. Това е разочароващо." - завършват активистите.