В четвъртия мандат: На Витоша всичко си е същото
Секция: Анализи
12 Януари 2020 14:21
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
В четвъртия мандат: На Витоша всичко си е същото

/КРОСС/ Макар да е на един хвърлей от града, Витоша е престъпно недостъпна. През зимата до Алеко има лифт – Симеоновският, който струва 17 лв. за възрастен, 12 лв. за дете и 6 лв. за куче, или 40 лв. за семейство с две деца под 7 години, и 35 лв., ако детето е едно. Да не говорим за състоянието на самия лифт, който всяка зима успява да блесне с някоя авария – да спре за час в студа, да замръзне или от него да падне дете.

Има и градски транспорт, но той също работи само в почивни дни, нарядко (през половин час в час пик) и до 16.50 ч. в посока София. Ако човек наистина иска да стигне до планината, трябва да хване рейса от първите му две спирки, защото на следващите не е сигурно, че ще успее да влезе.

На слизане пък следва да прояви характер при конкуренцията с останалите желаещи да ползват автобуса, иначе рискува да чака поне половин час до следващия курс. До Златните мостове положението е почти същото, но без лифт. През лятото нещата стоят по същия начин, само лифтът работи единствено през уикенда.

Затова и трябва да си доста упорит и мотивиран, а също и леко перде, за да ползваш обществения транспорт, особено ако носиш и надуваем дюшек. А в работни дни направо нямаш избор, ако нямаш и пари за лифт. Затова се качваш с колата, дори да не се водиш от принципа, че не си инвестирал в автомобил, за да се возиш с бабите в рейса. А и нали има отворен път до там.

И така е от години. Затова и Алеко и Златните мостове представляват чисто и просто кочина.

Обещанията

На фона на това общината: Удължи забраната за влизане с кола в парка от 11 до 15 ч. в почивни дни – преди това беше от 11 до 14 ч. – почти безсмислена мярка; пусна автобус през лятото и само в почивни дни до Витошко лале, където пък собственикът "Витоша ски" пусна седалковия лифт; позволи на частна компания да пусне безплатен автобус през лятото (пак само в почивни дни) до Златните мостове за пешеходци и до Алеко за велосипедисти; пусна 15 електрически велосипеда, които срещу 15-20 лв. могат да качат всеки до Тихия кът или Златните мостове( "това е още една стъпка към по-чист въздух в нашия град, към по-чиста и зелена София", обяви кметът Йорданка Фандъкова, без да дава вид, че вижда разликата между 15 колелета и 30-те хиляди коли в планината месечно).

Освен че единствена общината не знае кога са ваканциите на учениците, явно само на "Московска" 33 са пропуснали да забележат, че светът, а покрай него и България, отдавна не работи от понеделник до петък и не почива единствено в събота и неделя.

За сметка на това обещанията на общината и на кмета Фандъкова са щедри. Като се почне от безкрайния и не стигащ до никъде спор със собственика на ски съоръженията и лифтовете "Витоша ски" да се пуснат редица неработещи лифтове, мине се през информационна кампания, която да напомни на софиянци, че и Бистрица и Железница са Витоша, а до там има транспорт и в работни дни (но нищо друго.

В нормалния свят администрацията взема мерки за организация на определено място, след като установи, че потокът хора е насочен натам, вместо да се опитва да им обясни, че не трябва да ходят там, а другаде, където е благоворила да вземе мерки), през идеята за буферни паркинги, включително и под Алеко, и се стигне до предизборната програма на Фандъкова, превдиждаща възстановяване на Княжевския и Драгалевския лифт и...повече градски транспорт, по някое време през четвъртия й мандат.

 

*Източник и снимка: Ана Атанасова https://www.dnevnik.bg/