Реверсивното движение блокира кв. „Княжево“ и е опасно
Секция: Автомобили
11 Февруари 2020 15:38
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Реверсивното движение блокира кв. „Княжево“ и е опасно

/КРОСС/ В писмо до институциите, Асоциация на пострадали при катастрофи, алармират затова, че в кв. Княжево реверсивното движение, първоначално въведено само временно, не само блокира квартала, но и е опасно, тъй като ограниченията просто не се спазват.

Припомняме, че две от лентите за движение на бул. "Цар Борис III" през сутрешните часове на делничните дни са в посока центъра на София, а в следобедните - към изхода на града.

След въвеждането на тази мярка транзитният автомобилен поток се увеличи многократно. Според законовите норми пропускателната способност на път клас Ⅰ - 1 с Г 10,5 м с 2 платна е 5 000 - 20 000 автомобила на денонощие, а по официални данни вследствие на реверсивното движение в района са отчетени 28 000-30 000 автомобила, трафик, аналогичен с този на АМ "Тракия".

Този трафик минава на 1,5 - 2,00 м от входовете на домовете на жителите в квартала, както и на сантиметри от спирките на обществения транспорт, които не са обезопасени. Катастрофите са ежедневие, а предвид характера на терена особено опасно е движението при сняг и заледяване през късна есен, зима и ранна пролет.

Реверсивното движение довежда до блокиране на кв. "Княжево". Задръстванията са по целия булевард "Цар Борис III" и прилежащите към него вътрешноквартални улици.

Освен това движението е въведено на трасе, което не покрива нормите за път с обща широчина от 10,5 м. Отделните размери на трите ленти са много под стандартите, а по този маршрут се движат автобуси на градския и междуградския транспорт, чиито габарити съвсем не се вместват в широчината на лентата за движение.

В участъка от ул. "10 -ти км" до сп. "Черният кос" има места без тротоар, а това е единственият начин хората да се придвижват от жилищата си до спирките на градския транспорт. Липсва обезопасителна предпазна мантинела, което поставя в риск живота на пешеходците.

Частта от местността "Черния кос" до ул. "Райска градина" по бул. "Цар Борис III" е гъсто населена и с множество включващи се в булеварда улици, като там официално ограничението на скоростта е 40 км/ч

С въвеждането на реверсивна организация Агенция "Пътна инфраструктура" отново пренасочва автомобилния трафик от автомагистралата към отсечката "Княжево - Драгичево" и изцяло обезсмисля функцията на автомагистрала "Люлин".

На първо място, като спешна мярка за справяне с проблема, е необходимо да се озаптят преминаващите с висока скорост автомобили, защото очевидно знакът за ограничение на скоростта до 40 км/ч няма ефект, пишат от Асоциацията.

За целта е необходимо незабавно да се постави стационарна камера за контрол на скоростта и дори предлагат подходящо за тази цел място - в района на бензиностанция "Лукойл".

В писмо от Асоциация на пострадали при катастрофи до Министерство на регионалното развитие и благоустройството, Министера на вътрешните работи, кмета на Столична община, председателят на държавната агенция по "Безопасност на движението по пътищата", председателя на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" и началника на отдел пътна полиция, СДВР.