• 18 Окт 2018 |
  •  USD / BGN 1.6963
  •  GBP / BGN 2.2239
  •  CHF / BGN 1.7077
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията „Story Board”на конкурса „Next Image Awards”

Huawei и lomovera разкриват тайните за успех в категорията „Story Board”на конкурса „Next Image Awards”

/КРОСС/ Фото есетата са изразно средство, много различно от перфектния самостоятелен кадър 

Протичащият в момента регионален конкурс за мобилна фотография Huawei Next Image Awards (http://campaign.consumer.huawei.com/bg), е чудесен повод да обърнем внимание на една категория визуално изразяване, доста различна в своите техники и ефект от самостоятелния кадър. Ще я срещнете под имената „разказ в картинки“, „фото есе“, „история в снимки“ и други вариации, а в конкурса Huawei Next Image awards – като категория Story Board”, в която аранжирате 9 снимки в 3x3 квадратна решетка.

                        

Какво е важно да имаме предвид, когато заснемаме своята визуална история? Първо, тя е преди всичко и на първо място история, и ако една снимка е запечатан момент, то във фото есето имаме развитие на момента във времето и пространството. На практика има два основни подхода при заснемането й – тръгвате да снимате като вече сте я композирали в главата си, или в последствие се връщате към голям набор от снимки, които сте правили по някакъв повод, и избирате няколко от тях – оптималното е между 6 и 12, с които да разкажете история. Визуалните истории следват основните правила за всеки разказ – въдеждане, обстановка, завръзка, развръзка, главни герои и т. н., поради което при втория подход може да се окаже, че любимата ви снимка като самостоятелен кадър просто не стои на място в историята. Използвайте я самостоятелно като такава, а с другите разкажете история.

                     

Ето и няколко практически съвета от Вера Гоцева- lomovera, споделени на последния от серията уъркшопи за мобилна фотография.

1.       Изберете или заснемете въвеждащ кадър: такъв, който вкарва зрителя в историята.  Тoй задава контекст и обикновено указва мястото на развитие на историята. Пътна табела, разпознаваем интериор с надписи са добри примери, ако търсите конкретика, морски пейзаж също става, ако искате да кажете просто, че историята ви се развива на морето и т. н.

2.       Покажете детайл – снимките с детайли създават наситеност и плътност на историята.

3.       Включете пострети - хората са най-важното нещо за добрата история и е добре да имате поне един портрет. Отново припомняме, че портретът не е задължително да е буквално лице, по-скоро търсете одушевено присъствие – силует, ръка, животно и други според идеята на историята ви.

4.       Предайте настроение – настроението е привлекателно и заразително във фото есетата.  

5.       Внимавайте за цветовата тоналност – добре е историята да бъде в една хомогенна тоналност.

                      

6.       Предайте конфликт - добрата история разчита на конфликт. Това е аналогът на завръзката в традиционните разкази. Във фотографията тази роля играят контрастите – емоционални или чисто геометрични и цветови.

7.       Моментът e важен и в серията и от снимки - опитайте да уловите кадър, който е извън линеарната част на историята и я показва под друг ъгъл.

8.       Покажете общата картина чрез поне един кадър, който дава общ поглед върху историята.

9.       Завършващ кадър: ако правите затворена история, сложете кадър, който едновременно да препраща към началото, но и да ви извежда от историята. Това е развръзката и тя е много важна.

                       

Пожелаваме ви приятен лов на интересни истории, които да споделите до 20 август на адрес http://campaign.consumer.huawei.com/bg. И разбира се, не забравяйте да участвате и в любимите си от останалите 5 категории – Faces, Check-in, Nature, Good Night и Me and You.

*Още снимки на Вера Гоцева – lomovera вижте на https://www.instagram.com/lomovera/?hl=bg

реклама
ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • реклама
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2018 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.