• 26 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8245
  •  GBP / BGN 2.2829
  •  CHF / BGN 1.9974
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 5°C

Тротинетките ще се движат само по велоалеите и вдясно на платното

Тротинетките ще се движат само по велоалеите и вдясно на платното

/КРОСС/ Електрическите тротинетки ще могат да се движат по изградените велоалеи, а ако няма такива - възможно най-вдясно на пътното платно. Максималната скорост, с която ще могат да се карат е 25 км/ч.

Това приеха депутатите на първо четене в Закона за автомобилните превози, с който се правят и поправки в Закона за движение по пътищата.

Заради все по-голямата популярност, която набират електрическите тротинетки, законодателят задава ясни регламенти за използването им и им дава легална дефиниция - индивидуално електрическо превозно средство.Водачите на тротинетки обаче няма да могат да се движат по улици I клас, на които максимално разрешената скорост е над 50 km/ч., както и по бус лентите и тротоарите.

Също така на тротинетката няма право да се вози повече от един човек, както и няколко водачи да карат успоредно един до друг.


Минималната възраст на водачите на тротинетки е 14 години, но те ще имат право да карат само по велоалеи. За тези над 16 г. ще е позволено да карат и по улици, по които максималната скорост е до 50 км/ч.
Водачът електрическото превозно средство трябва да има светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото през тъмните часове, да кара с включени светлини, да ползва каска, ако е на възраст до осемнадесет години.

С промените в Закона за автомобилните превози се регламентират и превозите с атракционна цел, както и превозите на повредени пътни превозни средства, т. нар. „Пътна помощ".
Също така отпада и изискването за обезопасителни колани за моторни превозни средства от категории М2 и М3, клас А и клас I, както и от категории М2 и М3, клас В и клас II, с които се извършва специализиран превоз и превоз на пътници по редовни автобусни линии. Тази мярка касае случаите, когато превозът е с еднопосочна дължина на маршрута до 30 км. Изключение ще правят специализираните превози на деца или ученици.

Намалява се и административната тежест на лицата, осъществяващи таксиметрова дейност. Създава единен публичен таксиметров регистър.

С текстовете се създават условия за ограничаване на възможностите за извършване на нерегламентирани превози и повишаване качеството на извършваната контролна и административнонаказателна дейност.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

и как ще се движат само в дясната част на платното като половината решетки на шахтите липсват, натрошени са или са монтирани грешно и посоката им съвпада с посоката на движение? Велоалеите, от своя страна са заети с паркирани коли, не са свързани помежду си или пък са предвидени за споделено ползване с пешеходците. Пореден псевдо опит за намиране на решение.

24.01.2020 06:59:38

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.