• 20 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 10°C

Ще разчисти ли старите коли по-високият данък?

Ще разчисти ли старите коли по-високият данък?

/КРОСС/ Възможно е новите по-високи данъци на автомобилите да разчистят улиците от завинаги спрелите. Това прогнозират експерти. Проблемът с изоставените стари коли е трудно разрешим заради липсата на бързи механизми, с които да се премахват неизползваемите коли, съобщава НОВА.

Европейската практика е категорична, че колкото по-стар е автомобилът и повече замърсява, толкова по-висок е налогът. Увеличението, според експерти, може да разчисти неизползваемите, които можем да видим на почти всяка улица.

"Така ще допринесем за почистване на паркингите на междублоковите пространства, на улиците. Има много автомобили, които са стари и фигурират само в статистиката в КАТ, а те почти не се карат. Хората ги държат, защото данъкът е излючително нисък и не са заинтересовани да ги бракуват", каза зам.-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев.

До момента в София са установени близо 12 000 автомобила, на които са поставени стикери за доброволно преместване. Много от тях обаче все още стоят на улицата. 6925 са зарязаните и ръждясали коли, които вече са преместени, но за да се стигне дотук, трябв да се преминат тромави процедури.

"Наистина е по-евтино цобственикът да я предаде сам за вторични суровини, отколкото да чака Общината, защото когато процедурата приключи, ние я караме на наказателен паркинг и всеки ден му се начислява такса. В негов интерес е сам да си премахне превозното средство, след като не е в експлоатационна годност", коментира зам.-кметът на София Дончо Барбалов.

Като контрапункт на недобросъвестните са собствениците, които са вкарали старите си коли в дворовете, където не пречат на движението и не заемат паркоместа.

"Да притежаваш стара и замърсяваща кола струва нещо и това е някаква тежест, която ще трябва да понесеш, ако искаш да притежаваш такъв автомобил. Крайната цел е замърсителят да плаща", коментира икономистът Лъчезар Богданов.

В столицата новорегистрираните по-малко замърсяващи коли с екостандарт Евро 6 са близо 13 000. Електромобилите пък са 254. Те са освободени от данък.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Не се лъжете. Никой в Европа не го е еня за дишането в България. Всичко се прави с цел покупка на повече автомобили - трябва да се отвори място.

22.10.2018 23:31:45

мнение

По-правилният въпрос е : ще стане ли въздухът по-чист с по-високите данъци? И защо данъкът се увеличава и на колите с газови уредби? Според проучванията, едва 10% от замърсяването се дължи на газовете от колите. Основните замърсявания са от отоплението с твърдо гориво. 55% от населението се отоплява с твърдо гориво - в 21-ви век! Това се дължи на факта, че другите видове отопление са на недостъпни цени за повечето семейства!

22.10.2018 15:13:21

Анонимен

Увеличението е твърде малко ,за да се разчистят улиците !

22.10.2018 11:13:57

Анонимен

НЕ!

22.10.2018 10:10:05

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.