• 28 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8091
  •  GBP / BGN 2.2873
  •  CHF / BGN 2.0027
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 13°C

Експертизите по делото на Московски опровергават заключенията на прокуратурата

Експертизите по делото на Московски опровергават заключенията на прокуратурата

/КРОСС/ Първото изследване обяснява, че злополучната шейна е едноместна, мощна и бърза и не е предназначена за туристическа развлекателна употреба. От оборотите на шейната непосредствено преди инцидента става ясно, че скоростта й е била 50 км/ч. Във втората експертиза е записано, че Московски не е употребил алкохол, наркотици или упойващи вещества. Планински спасител, ползван за поемно лице, разказва, че снегомобилът спрял на около 10 м след удара в дървото. Нито Московски, нито детето са имали задължителните каски. Ударът е бил толкова силен, че момченцето не би оцеляло и с каска, приема експертизата. При разпита си през април 2018 г. обаче бившият транспортен министър признава, че е бил инструктиран как се управлява моторна шейна.

На разпита след трагедията в Боровец министърът признава, че е бил инструктиран, но е пренебрегнал правилата за безопасно каране на снегомобила.

Снимка: Михаела Катеринска, segabg.com

Заключенията на експертизите по делото на бившия министър на транспорта Ивайло Московски категорично опровергават аргументите, с които прокуратурата прекрати делото за инцидента, при който загина 3-годишният му син. Това става ясно от експертизите по делото, с които "Сега" разполага - автотехническа, комплексна автотехническа и медицинска.

Един от аргументите на прокурор Емилия Варадинова да оневини Московски е, че той не е бил запознат с техническите данни на управлявания от него снегомобил, с правилата за управлението му, с каква скорост може да го кара, каква екипировка е нужна или че трасето не е за шейни. Варадинова не цитира показанията на Московски.При разпита си през април 2018 г. обаче бившият транспортен министър признава, че е бил инструктиран как се управлява моторна шейна. "Когато за първи път се качих да карам моторна шейна, бях инструктиран как се управлява. Карал съм и друг път моторна шейна, от няколко години всяка зима", казва Московски. Показанията на бившия министър са в експертизите по делото.

Първото изследване обяснява, че злополучната шейна е едноместна, мощна и бърза и не е предназначена за туристическа развлекателна употреба. Машината има система за бордова диагностика. От оборотите на шейната непосредствено преди инцидента става ясно, че скоростта й е била 50 км/ч. Според експертизата, ако има пасажер пред водача, това намалява възможността му за адекватна реакция, защото ограничава свободата на движение, намалява видимостта, усложнява достъпа до спирачката и аварийния бутон.

Във втората експертиза е записано, че Московски не е употребил алкохол, наркотици или упойващи вещества. Планински спасител, ползван за поемно лице, разказва, че снегомобилът спрял на около 10 м след удара в дървото. Нито Московски, нито детето са имали задължителните каски. Ударът е бил толкова силен, че момченцето не би оцеляло и с каска, приема експертизата.

Следователят по делото смята, че министърът трябва да бъде подведен под отговорност. Но въпреки това прокурор Варадинова прие, че инцидентът е случайност, няма данни за престъпление и Московски не носи отговорност. Прокурорката разви тезата, че смъртта на детето е заради падането от шейната, управлявана от баща му, но това не значи, че той е имал виновно поведение. Тя смята, че става дума за случайно деяние и деецът не следва да отговоря за него, защото не бил длъжен и не могъл да предвиди последиците.

Източник: segabg.com

 

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Циганина пръста не си помръдна да изкара железниците от кризата!!! Неслучайно, когато му подадоха оставката, за него най-много реваха свързаните с автопревозвачите, било на хора - било на товари. Но, нямаше абсолютно никой от железниците!!! Московски беше министър на АВТОТРАНСПОРТА, друго не го интересуваше!!!

11.03.2019 19:54:33

Анонимен

А за далаверите като зам.министър и после като министър, кога ще го разследвате? Колко влака се запалиха и аварираха по време на неговото минисетрстване?

11.03.2019 16:45:29

Анонимен

ВИЕ САМО ТОВА МОЖЕТЕ ДА РОЛИТЕ, НО ЗНАЙТЕ ЧЕ ВСИЧКО СЕ ВРЪЩА.

11.03.2019 15:29:36

Анонимен

Ще ровим, ще ровим - именно заради мъртвото детенце! При подобни случаи - автокатастрофи - с жертви, се лежи в затвора за причиняване на смърт!!! Тук няма "ама той без да иска, неволно, по невнимание", има ли жертва, се лежи!!!

09.03.2019 16:23:28

Анонимен

КАК НЕ ВИ Е СРАМ ДА РОВИТЕ И ДА ПОМЕСТВАТЕ СТАТИИ НА НЕЩАСТИЕТО НА ХОРАТА.СРАМ И ОТВРАТИТЕЛНИ СТЕ

08.03.2019 08:56:30

Анонимен

Какво се опитват да ни лъжат: тоя мангал и преди и след инцидента ВИНАГИ беше с кървясали очи като на добре навасен алкохолик!

07.03.2019 03:20:54

Анонимен

За да спре делото, на прокурорката или са ѝ наредили и/или са ѝ платили. Всички други приказки са за наивници.

06.03.2019 20:10:52

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.