• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 12°C

Свлачище затвори пътя Асеновград-Смолян в участъка при Бачково

Свлачище затвори пътя Асеновград-Смолян в участъка при Бачково

/КРОСС/ Най-спешните ремонти, които АПИ направи с отпуснатите от МС средства, са автомагистралите „Тракия", особено в двата критични участъка в област Пазарджик и област Пловдив и АМ „Хемус" - в направлението Варна-Шумен, както по и старото направление София-Ябланица, където има най-критични участъци и най сериозни проблем, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова в интервю за БНР. 

С осигуряването на средства за Агенция „Пътна инфраструктура" ще започне цялостен ремонт, увери тя: „От 20 години по тези участъци е палиативни мерки и кърпежи. Запълването на малки дупки, при следващ дъжд и най-вече след зимен сезон се отварят два пъти по-големи. Където е направена кръпка, до нея старият участък е толкова лош, че се отварят нови и нови. Това са магистрали са последно изграждани и ремонтирани 1986 г. последно и оттогава в тези участъци нища не е правено. Ремонт не е правен толкова години. Ремонтът включва цялостно ремонтиране, включително с основата, с всички платна. Тук не говорим за кърпежи на дупки, а за цялостно преасфалтиране и ремонтиране на тези участъци, за да бъдат приведени в такова състояние, че да могат да отговарят на минималните изисквания за автомагистрален участък, където да позволим в последствие максималната скорост от 140 км/ч в тези участъци. Паралелно с това работим за критични участъци, на които имаме свлачища".

Отново се е наложило затваряне на пътя Асеновград-Смолян в участъка при Бачково заради свлачище, съобщи Павлова. Тя е уверила игумена на Бачковския манастир, че ще направи всичко възможно хората да могат да стигнат до храма за Цветница. Необходими са сериозни укрепителни мерки. На мястото са изпратени геолози. След като бъдат преодолени щетите свлачищата, на пътя, който беше ремонтиран миналата година ще бъде положен и „износващ" слой.

Почти 15-метровата пукнатина по новия участък от АМ „Струма" преди Дупница се дължи на подземни води, категорична е Павлова: „В резултат на валежите през изминалата година почвата отдолу е преовлажнена и е отмила част от основата на пътя. Това е довело до тази пукнатина. Тя в момента е запълнена и е спряно нейното увеличаване. За сметка на изпълнителя е, защото този път е и в гаранция, независимо че има свлачище в този участък. Изпълнителят в момента за негова сметка го укрепва, прави нов проект. Ще се прави допълнително отводняване на този участък от пътя, защото е видно и след последните дъждове, че количествата са много по-големи. До лятото фирмата ще направи проекта, ще го ремонтира и ще го довърши за своя сметка.

Павлова коментира и основните варианти за довършване на АМ „Струма" през Кресненското дефиле - с 24 тунела и виадукти през дефилето или дълъг 15-километров тунел. Крайната дума имат специалистите, каза Павлова. През 2008 г. са разглеждани осем варианта. Още тогава е смятано, че разширяване на съществуващото трасе е най-добрият вариант, защото то следва реката. Геоложки и сеизмоложки доклади са изразили и притеснения относно проекта с един единствен дълъг тунел през скалата. Очакванията са, ако се избере проектът с много тунели и виадукти, това да спести и пари, коментира Павлова. Все още обаче няма готов проект за да има реална оценка.

Павлова е оптимист, че през 2015 г. с европейски средства ще бъдат извършени голяма част от дейностите по изграждането на Северната скоростна тангента.

Изпълнителите на големите инфраструктурни обекти и сега не се избират по най-ниската предложена цена, увери Павлова в коментара си за проекта за нов закон за обществените поръчки и допълни: „В този закон трябва да се транспонира новата европейска директива за обществените поръчки. Аз се надявам, че този Закон ще бъде усъвършенстван по начин, който да облекчи възлагането и да направи възможно да търсим икономически най-изгодната цена и качество за това, което търсим като услуга".

Програмата за саниране може да финансира хоризонтално поставяне на тръбите за отопление, но решението за това трябва да вземат живеещите в съответната сграда, ако искат да преминат към индивидуално отчитане, каза Павлова. Това не е задължително но е препоръчително, ако хората искат да са сигурни, че съседите им не „крадат" парното, допълни тя. Държавата финансира щранговете до входа на апартамента, уточни Павлова. Решенията в него са за сметка на собствениците. В апартаментите държавата плаща за смяната на дограма и ремонт на стената, на която е бил прозорецът - обръщане на прозореца и измазване на стената, поясни министърът и изнесе данни за програмата за саниране: „Вече имаме 247 сключени договора между кандидатствали сгради с общините и Българската банка за развитие. Това са реални сгради, които вече са одобрени за финансиране. Започват дейностите по енергийно обследване, техническо, конструктивно изследване. Още толкова има подадени и одобрени за финансиране на този етап и предстои сключване на договори. Бих казала, че за около три месеца е доста сериозен напредък. Над 1500 са сдруженията на собствениците, които са вече регистрирани. Аз съм оптимист. Надявам се до края на лятото, есента, да видим ефекта от първите сгради".

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.