• 16 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8354
  •  GBP / BGN 2.2901
  •  CHF / BGN 2.0111
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 19°C

Стотици международни медии отразиха откриващия уикенд на Пловдив ЕСК 2019

Стотици международни медии отразиха откриващия уикенд на Пловдив ЕСК 2019

КРОСС/ Откриващият уикенд на Европейска столица на културата предизвика голям медиен интерес. През последните дни обширни материали се появиха в почти всяка страна на Стария континент, в САЩ, Китай, Индия, Русия и т.н. Сред най-известните медии са Фигаро, The New York Times, „Euro News", La Repubblica, „Daily Telegraph", "Deutsche Welle", RAI TV, The EconomicTimes, немските национални телевизии. ZDF и ARD, също „France-Presse", „Reuters", „ТАСС", китайската агенция „Xinhua" , Associated Press, и още много други. Последните два дни над 120 международни публикации показват откриването в Пловдив като начало на културната програма за 2019-та на Стария континент с много снимки, видеа и журналистически коментари. Ето и цитати на по-популярните от тях:
„Бляскаво шоу с участието на над 1500 изпълнители бележи началото на програмата на българския град Пловдив като Европейска столица на културата за 2019 г. в събота вечер" (Xinhua)
„Южният град Пловдив стартира годината си като Европейска столица на културата със светлинно и музикално шоу на 30-метрова кула в центъра на града и фойерверки, които привлякоха публика късно в събота, въпреки хладното време." (Reuters)
„Пловдив 2019: Исторически момент в исторически град" (Deutsche Welle).
„Град, готов за светлината на прожекторите. Като европейска културна столица на 2019 г. този европейски скъпоценен камък е готов да блесне пред света".
По програма чуждите медии присъстваха и на откриването на изложбата „ДИМ. Истории за тютюна", изложбата „Изкуството на свободата - от Берлинската стена до уличното изкуство", огненото шоу изпълнено на Пеещите фонтани и др. събития от изминалия уикенд. Разходката сред забележителностите на града ги запозна с хилядолетната история на Пловдив и предстоящите културни събития през годината. Всички те събраха впечатления и от разговори с граждани и участници в програмата на Пловдив 2019.
Те планират да посетят Пловдив отново, за да бъдат отразени с още по-голям международен отзвук моменти от разнообразната културна програма през цялата година.
Един от основните аспекти на програмата Eвропейска столица на културата е възможността страната и градът домакин да се рекламират в позитивен план, да привлекат внимание със стойностно културно съдържание. През 2019 вече се очакват над 2 млн. туристи да посетят Пловдив заради титлата, като вече има и първият рекорд. По време на откриващия уикенд повече от 10 хил. български и чуждестранни туристи посетиха града.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

ЕС пуска малко трохи на културните дейци у нас. Но малко, защото не виждат достатъчно гейска култура.

16.01.2019 12:32:57

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.