• 29 Март 2024 |
  •  USD / BGN 1.8091
  •  GBP / BGN 2.2873
  •  CHF / BGN 2.0027
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 22°C

Намаляват случаите на некатегоризирани туристически обекти

Намаляват случаите на некатегоризирани туристически обекти

/КРОСС/ В последните години е доста рядко срещано нарушение туристически обекти да работят без категоризация, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по телевизия „Европа". И допълни, че в такива случаи контролният орган налага мярката „временно затваряне".

Маргаритов обясни, че вече течащите пилотни проверки преди старта на активния летен сезон поставят акцент върху установяване състоянието на обектите, в които в предходен период са констатирани нарушения. „Целта е да видим, ако тези обекти имат намерение отново да отворят врати, дали са категоризирани, каква е степента, да се направи съпоставка с изискванията на Наредбата и пр.", посочи той. „Тези системни контролни действия, надявам се, ще доведат за поредна година до едно успокояване на пазара и все по-малко нарушения и рискове за потребителите", добави председателят на КЗП.

При въпрос на водещия дали авторитетът на Комисията оказва влияние за решаването на казуси в движение, без да се губи излишно времето на потребителите Маргаритов потвърди, че има такива примери. „Възможно е да се стигне до ситуация, в която да има изход - т.е. потребителят да бъде компенсиран за това, че нещо не му е предоставено така, както му е било обещано и той да приеме този подход. В тези случаи ние съдействаме това да се случи. Но нещата вървят паралелно и - успоредно с това съдействие - там, където е констатирано, че има нарушения, налагаме санкции. Те са важен елемент, защото имат дисциплиниращо и възпиращо въздействие и неслучайно нашата основна функция е да контролираме и да санкционираме при нарушения. Разбира се, когато е възможно потребителите да не бъдат връщани в изходна позиция, ние съдействаме. Защото, за разлика от други сегменти на пазара, където е възможно да не се търпят кой знае колко неблагоприятни последици от дадени нарушения на търговци - в магазини, в електронната търговия и т.н., когато планирате предварително своята почивка, това е свързано с отпуск от работа, предварително заплащане на някакви суми за тази почивка, и после нещо се обърка тотално, драмата е голяма в пълния смисъл на думата", коментира председателят на КЗП.

В студиото на „Европа сутрин" Димитър Маргаритов направи разрез на потребителското поведение по отношение склонността за реакция при възникването на някакъв проблем в зависимост от неговия характер: „В различните сегменти на пазара активността е различна. Например, при бързите кредити очевидно не всеки, който има някакъв проблем, се обръща към нас. От друга страна, в областта на телекомуникациите - относно телекомуникационните устройства, тарифните планове и т.н., изглежда, че хората са доста по-активни и почти винаги са склонни да реагират. В туризма също сравнително малък процент са жалбите спрямо общия брой оплаквания в Комисията по различни въпроси, но неприятното е, че там може да се стигне до по-тежки последици за потребителите."

В заключение председателят на КЗП каза, че институцията се стреми да стимулира активността на потребителите, като паралелно с това насърчава и търговците да спазват законодателството.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.