- 24 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8323
- GBP / BGN 2.2729
- CHF / BGN 2.0113
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
VW Passat 1.4 TSI ACT: с 2 до 4 цилиндъра
02 Март 2015 | 10:06
Отмествам крака от газта, а между оборотомера и скоростомера се показва надпис 2-cylinder mode. В този момент във втори и трети цилиндър на 1,4-литровия турбомотор действително не се извършва горивен процес - с цел икономия на бензин. Оборотомер и скоростомер в типичния им вид обаче няма: системата Active Info Display (1133 лв.) на Passat прожектира техни изображения, a в пространството между „кръговете" излиза картата на навигацията (от 1212 лв.). Любимецът на традиционалистите къса с традициите, за да продължи да печели клиенти. В осмото си поколение моделът от среден клас изглежда зрял и уверен - и действително е такъв. С огромния си багажник от 586 литра той дори надминава премиум конкуренти като Mercedes E-клас (540 л) и BMW Серия 5 (520 л). VW обаче има правото да се нарича „премиум" и заради превъзходното качество на материалите в интериора, както и заради многото място на задната седалка.
1,4-литровият TSI под капака използва ангренажен ремък. По този начин VW слага край на кошмара с дефектните ангренажни вериги, заради които огромен брой бензинови автомобили на концерна трябваше да посетят принудително сервизите. Освен със своите 150 к.с., гарантиращи сравнително спокойни изпреварвания, задвижващият агрегат радва шофьора и с тихата си работа. По време на теста бордовият компютър отчиташе средно малко над 7 л на 100 км. 6-степенната ръчна трансмисия превключва прецизно, а возията е стегната. С други думи - всичко е наред... само да не беше цената: щедро оборудваният тестови автомобил струваше над 60 000 лева!
Двигател 4-цил., турбо, отпр. напр. Работен обем 1395 куб.см Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 5000-6000 об/мин Макс.въртящ момент 250 Нм при 1500-3000 об/мин Макс.скорост 220 км/ч 0-100 км/ч 8,4 сек Задвижване предно/6-степенна ръчна трансмисия Обем на резервоара 66 л Д/Ш/В 4866/1832/1456 мм Обем на багажника 586-1152 л Тегло 1387 кг Разход EU-Mix 5,0 л на 100 км СО2 115 г/км Цена от 46 675 лв.
Извод
Passat В8 е уверен и изпипан - премиум конкурентите му има от какво да се страхуват. Огромният багажник и комфортната каросерия правят дългите пътувания идеални, а 1,4-литровият мотор се справя съвсем прилично с теглото на машината - дори когато тя е натоварена догоре. По традиция цената е висока.
Как функционира системата за изключване на цилиндрите ACT?
Актуатори изместват разпределителните валове надлъжно. Когато актуаторите не са активирани (в режим на 4 цилиндъра), гърбиците на коляновия вал осигуряват „отварянето" на клапаните. При изключване на втори и трети цилиндър актуаторите са активни и те изместват вала, така че той не „отваря" клапаните, пише autobild.bg.