- 20 Апр 2024 |
- USD / BGN 1.8359
- GBP / BGN 2.2843
- CHF / BGN 2.0205
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
Как се появи проблемът с винетките?
24 Февруари 2020 | 09:23
/КРОСС/ „Казусът за тол системата съществува от година. Шефът па АПИ беше критикуван несправедливо. В този случай проблемът е в общините. Те имаха една година да се разберат с агенцията кой ще поддържа съответните участъци. Помним трагедията край Своге. Тогава АПИ и общината си прехвърляха отговорността кой е трябвало да поддържа пътя. Потребителите се таксуват по два начина – чрез винетка или чрез данък. Няма безплатен обяд, трябва да си плащаме”. Това заяви в ефира на „Здравей, България” Богдан Милчев от Института за пътна безопасност.
Той допълни, че в транспортната ни система има доста дефицити. „Отказът да въведем тол системата отлага решаването на конкретни задачи, свързани с пътната безопасност. България е на последно място в Европа по сигурност на пътищата.
През 2010 г. последни бяха гърците. Те обаче въведоха тол и бонус-малус системата. Направиха и реформа в административно-наказателния си процес. В момента страната е на първо място в ЕС по брой намаляване на жертвите на пътя за 10 години. У нас 90 % от маркировката не отговаря на изискванията. Това води до повече загинали”, поясни Милчев.
Той коментира и защо се саботира тръгването на системата. „Ще станат ясни претоварванията, извънгабаритните товари и нерегламентираните превози. Тол системата ще разкрие огромен брой престъпления. Ще има и по-малко катастрофи, тъй като ще се контролира средната скорост”, заключи Богдан Милчев.