• 20 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 9°C

Прокуратурата обвини шестима за смъртния случай в тунел „Ечемишка“

Прокуратурата обвини шестима за смъртния случай в тунел „Ечемишка“

/КРОСС/ Окръжна прокуратура - София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура" /АПИ/ за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили на смъртта на Е. Михайлова, при инцидента на 05.02.2017 г. в тунел „Ечемишка". Това съобщиха от пресцентъра на прокуратурата. Шестимата са обвинени в престъпление по чл. 343, ал.1, б."в" във вр. с чл. 342, ал.2 във вр. с ал.1 от НК.
Длъжностните лица, чиято наказателна отговорност е ангажирана са: Л. Лазаров, в качеството му на Председател на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта; И. Захариева, в качеството й на член на Управителния съвет на АПИ и служител по транспорта; Д. Атанасов, в качеството му на член на Управителния съвет и Председател на УС на АПИ и служител по транспорта; Г. Златев - директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта; Н. Сачанска - началник отдел „Основен ремонт и поддържане" в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта и Г. Фучеджиев - старши експерт в отдел „Основен ремонт" на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура" в АПИ и служител по транспорта.
Част от металната конструкция на осветителните тела в тунела падна върху лек автомобил и причини смъртта на жената.
При извършеното изследване е установено, че след 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. конструкцията се е намирала в аварийно състояние.
Според заключението на вещите лица основната причина за станалата авария на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето й без антикорозионна защита повече от 20 години.
По делото са събрани множество доказателства, вкл. заключение на експертиза относно състоянието и корозията на метала на носещата конструкция на осветителната уредба на тунела, изготвено от Института по металознание - БАН. Основните изводи относно причините за разрушаването на металната конструкция, настъпилото произшествие, извършените проверки на тунела и действията на АПИ са в резултат от заключението на комплексна експертиза, изготвена от седем вещи лица със съответна специалност.

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.