- 29 Март 2024 |
- USD / BGN 1.8091
- GBP / BGN 2.2873
- CHF / BGN 2.0027
- Радиация: София 0.11 (µSv/h)
- Времето: София 10°C
Trafic III - по-удобен, по-икономичен и по-луксозен
30 Май 2015 | 10:07
/КРОСС/ Третото поколение на работягата Renault Trafic вече е в България. Полезният ван бе представен вчера у нас. Той идва в товарна и пътническа версия, с къса и дълга база, скоро ще бъде наличен и по-високият вариант.
Физиономията на Trafic III доста прилича на тази на Master, предният капак е изтеглен напред и нагоре не само заради новите двигатели, но и заради безопасността на пешеходците при евентуален удар.
В по-дългия вариант (L2) се събират предмети с дължина до 4,15 метра благодарение на отвора под предните седалки, а товарният му обем е 6 куб. м. Дори по-късият вариант L1 обаче побира три европалета. В самия автомобил и в багажния отсек откриваме всевъзможни хитри ниши и приспособления, които също допринасят за удобството. Такива са 18-те халки за укрепяване на товари, както и допълнителният висящ багажник, способен да понесе до 13 кг допълнителен товар.
На борда ни очакват доста приятни изненади, способни да превърнат вана в истински мобилен офис. Като за начало налична е масичка като в Maser, както и поставки за смартфон и 10,6-инчов таблет. Обзавеждането и материалите като цяло са станали по-луксозни.
Интериорът на Trafic се радва на доста елементи, взети назаем от новите Clio и Captur - карта за безконтактно отключване и палене, камера за движение на заден ход, инфоразвлекателна система MediaNav със 7-инчов дисплей.
На технологичния фронт освен многобройните вече споменати пространства за поставяне и зареждане на технологични джвътки се отличава системата Extended Grip, част от ESP, която осигурява по-добро сцепление на настилки като пясък и кал. Нямаме търпение да видим как работи на практика, защото обещава много по-лесно справяне с неприятните пътни условия.
Разбира се, наличен е асистент за потегляне по наклон и система за противодействие при страничен вятър, която активира фино спирачно усилие за части от секундата.
Предлагат произвеждания в Сандовил, Франция, ван с два дизелови 1,6-литрови двигателя. По-слабият е с макс. мощност от 115 к.с. и с турбина с променлива геометрия. Другият разчита на 5 конски сили повече и е с две турбини с каскадно пълнене. Благодарение на този факт 80% от въртящия момент се разгръща още при 1250 об/мин, а средният разход е приблизително 5,7 л/100 км (варира според версията, но е с 1,0 л/100 км по-малко спрямо този на предишното поколение), пише autobild.bg.
В България Trafic стартира от 43 490 лв. за товарната версия и около 48 000 за пътническата.