• 19 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8315
  •  GBP / BGN 2.2841
  •  CHF / BGN 2.0155
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 6°C

Парламентът забрани рекламата на електронни цигари

Парламентът забрани рекламата на електронни цигари

/КРОСС/Забрана за популяризиране и рекламиране на електронните цигари и контейнерите за многократно пълнене въведе парламентът с част от промените на първо четене в Закона за тютюна и тютюневите изделия. Въвежда се и забрана за предлагане и продажба на цигари и тютюн, които съдържат добавки като витамини и кофеин.

Промените трябва да приведат националното ни законодателство до 20-и май, тази година, с правото на Европейския съюз в областта на производството и продажбата на тютюневи изделия. Така производителите ще трябва да уведомяват шест месеца предварително Министерството на икономиката за всяко ново тютюнево изделие, информация за съставките и емисиите в него. За определени добавки в цигарите и тютюна ще трябва да се извършват и проучвания на пазара.

От "БСП лява България" изразиха сериозни резерви във връзка с готвените законодателни промени.

Този закон е поредната европейска безсмислица, натоварва бизнеса и производителите с абсурдни изисквания, които правят европейските стоки трудно конкурентни на американските и на китайските. Касае, може би, милиарди инвестиции на всички производители на опаковки и на всички пакетиращи фабрики и ако се замислите, че всичко това се прави, за да се турят едни картинки отзад на цигарите, много бих се замислил какъв ще бъде крайният ефект, коментира депутатът от БСП Петър Кънев.

Румен Христов от Реформаторския блок заяви, че въпреки многото резерви към промените, трябва да се гонят сроковете.

Срокът е 20-и май. РБ ще подкрепи законопроекта и между първо и второ гласуване двата въпроса, които бяха повдигнати от колегите от БСП, ще намерят своето отражение. Те бяха свързани с обозначаването на наличие на генно модифицирани тютюни в цигарите и вторият въпрос, касаещ Института по тютюна, каза Христов. 

Предвижда се производителите да бъдат длъжни да предоставят на Института по тютюна и тютюневи изделия всички свои изследвания, свързани с проучването на пазара, както и информация за обема на продажбите по търговски марки.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.