• 20 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8359
  •  GBP / BGN 2.2843
  •  CHF / BGN 2.0205
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 14°C

Петя Аврамова: Упрекът към АПИ е заради липса на комуникация с районите в София

Петя Аврамова: Упрекът към АПИ е заради липса на комуникация с районите в София

/КРОСС/ Водещ: Казусът с винетките, протестите, които разгневиха Борисов, до степен, която, от вчера си мисля, колкото хора да са имали мечта да са шеф на АПИ, от вчера са си казали: Ох, добре, че нямам нищо общо, че не съм шеф на АПИ.

Водеща: Аз отказах вече...

Водещ: Няколко пъти, вече няма и нужда... Да припомним всъщност, защо и какво се случи на заседание на Министерски съвет, след като Борисов видя, че има протести в Нови Искър, по телевизията:

***
Бойко Борисов, министър-председател: Шефът на АПИ тук ли е? Защо ми правите тези номерца, а? Защо ми правите номера? Нали знаеш колко бързо ще се разправя с вас? Как може да ми изкарвате хората на улицата за някаква абсолютна глупост? Как ще плащат, от Нови Искър, или от Банкя, или от съседните места, винетки? На изборите за София, те гласуват ли за кмет на София? Е, защо ми го правите? Не, питам? Репетирате, дали ще ви оправя още днес, или какво...? Провокирате ме, дали много бързо ще го направя или до следобед? Това ли искате да ви кажа? Във всеки център на населеното място около София, отиваш лично днес, заставаш на площада и като едно време, тези глашатаите: Няма да има винетки..., викаш по три пъти, обикаляш и се прибираш тогава. Ясно ли е? И още един път, ако ми направите така, да се задъхам преди Министерски съвет, ще бъде много критично за вас, много бързо критично. Свободен си.

Водещ: Направо..., как се чувствахте Вие, като бяхте свидетели на това, министрите? „Добре, че не съм шеф на АПИ", със сигурност е било. Петя Аврамова е при нас.

Петя Аврамова: Добро утро.

Водещ: Добро утро.

Водеща: Добро утро.

Петя Аврамова: Да, просто всички бяхте свидетели на гнева на премиера. В едно управление и в нашата ежедневна работа понякога се случват и такива моменти, не само...

Водещ: Нямаше възражение, имам предвид.

Петя Аврамова: ...хубави. Има и такива критични моменти. Може би, упрекът към АПИ е за малко скъсана комуникация и липса на комуникация с районите в София. Всъщност, още от миналата година, когато Нови Искър, всъщност първият сигнал беше от там, поискаха да пътуват без винетки до София. Още от тогава, знаете, че беше дадена такава възможност на общините, тези общини, които искат...

Водещ: Борисов го изговори с устата си и обеща. Той може би затова е толкова гневен?

Водеща: Даже го припомняхме тези дни.

Водещ: Понеже той излиза в ситуация, в която е казал нещо, пък то е станало обратното. Така си мисля.

Петя Аврамова: Така е. Той тогава, ако си спомняте, каза, всички общини, които искат тези пътища да бъдат без винетки, да бъдат така добри, да вземат тези пътища, като общински, и да ги поддържат. След това, дадената възможност, няколко общини пуснаха такива официални искания в Агенция „Пътна инфраструктура", още 2019 г., Белица, Челопеч, Рила, Павликени, Шумен, Варна. Имаше работна група...

Водещ: И това е, така ли? А София? София нали...

Петя Аврамова: Със София малко по-дълги бяха преговорите. Имаше работна група. Обсъждаха се доста варианти, като те са пред финал. Споразумение ще има между АПИ и Столична община, като Столична община ще поеме част от издръжката на тези пътища. Това са...

Водеща: Нямаше ли да е по-лесно, ако всички тези разговори не бяха финализирани, преди да се закачат камерите на тол-системата и преди да стартира цялата програма?

Петя Аврамова: Това, че пуснахме автоматичното правоприлагане и пуснахме автоматично камерите да следят, според мен, леко притесни хората, които нямат винетки и малко ескалира напрежението. Тук искам да отбележа, че подозирам и един друг елемент, чисто политически в тази ескалация на напрежението. Видно и от Народното събрание, което искаше да разясня случая с винентките в Нови Искър и районите на София. Малко по-различно е в София. Тя е административно разделена на райони. Има вече списък на пътищата,които са подадени в Агенция „Пътна инфраструктура" от Столична община.

Водещ: Картата ще я покажем. Само кажете, кой се забави, Пътната агенция или общината? Гледам, че се прехвърля топката, до степен, до която, те хората видяха, че не се разбират общината и АПИ и затова излязоха да протестират, защото никой не им казва „Няма да имам винетки", нито веднъж, нито три пъти.

Водеща: Категорично. Какво става?

Петя Аврамова: Автоматичното правоприлагане трябваше да започне от 1 март. Пуснахме го тестово, предварително. Това е преценка на Националното тол-управление. Уведомихме хората, че започва автоматично правоприлагане. И в същото време течеше и финализиране на преговорите между Агенция „Пътна инфраструктура" и Столична община.

Водещ: Кои се забавиха?

Петя Аврамова: Като, хората трябва да бъдат спокойни. Камерите имат възможност за няколко опции. Те могат да бъдат само трафик-камери, могат да бъдат включени на опция тол и винетка, и могат да бъдат включени на опция само тол.

Водещ: Или да бъдат изрязани с флекс...?

Петя Аврамова: Което е вандалската проява, за която, вярвам, че никой няма да толерира, дори с политически мотиви, няма да толерира такава проява.

Водещ: Но показва...

Водеща: При всички положения показва степента на напрежение и нежеланието да се съобрази някой с нещо, което предварително му е обещано, че няма да се случи. Въпросът ми е за това този, ако имаше споразумение, то беше ясно разписано и тогава стартира всичко това, нямаше ли е да е много по-лесно? И две, ако то не е приключило, как се успокояват хората, не само в София, ние после ще минен и по казуси в населените места, че това, което предстои да се разберат е това, което всъщност смятат за справедливо хората и им е обещано?

Петя Аврамова: Аз мисля, че Столична община показа вече картата с пътищата, които тя официално вече е поискала, като пътища, в които ще се включи с поддръжката им и които ще бъдат включени в споразумението с Агенция „Пътна инфраструктура" и съответно ще бъде променено решението на Министерски съвет от декември 2018 г., за обхвата на пътищата, които са с винетна такса.

Водещ: Да. Сега показваме в момента по-подробно, жълтите участъци, за които общината поема ангажимент тя да се грижи, тя да ги асфалтира, тя да ги чисти от снега, тя да изрязва клони, нали така...,, тя да прави всичко...

Водеща: Да ги маркира.

Водещ: ...за да не плащат хората винетка, ако трябва от Долни Пасарел, да отидат до тук, при нас, примерно, или до центъра на града, или от Божурище.

Водеща: Всъщност, тя ще плаща на АПИ, така ли да разбера, за да се грижи за пътищата?

Петя Аврамова: Да. Ще има споразумение, с което общината ще се включи в поддръжката на пътищата с определена стойност, която ще бъде договорена за всеки един от тези пътища, различно, защото те са с различна категория и изискват различна стойност, като пари, за поддръжка. Както и Северната скоростна тангента, където ние сме категорични, че там няма да бъде освободено от тол, ще бъде освободено от винетка, защото там минава транзитен трафик.

Водещ: Да. Сега се отвори друг проблем обаче. Решавайки проблема за София, от цялата страна, ние и сутринта показахме два квартала в Стара Загора, кв. „Зора" и кв. „Кольо Кольо Ганчев"...

Водеща: И по средата, винетка.

Водещ: И по средата винетка. Ще пуснем след малко едно видео пък, със село, което, ще видите разказа, до гробища, за хляб да отидеш, пак трябва винетка. Но възникна казусът, извън тези няколко общини, много малко, бих казал, които са влезли в някаква комуникация, какво правят всички села около всички градове в страната, които ще кажат: И при нас е така, и ние сме като Банкя, не сте само вие в Банкя и в Панчарево, и ние сме така?

Петя Аврамова: Миналата година сме изпратили писма на 265 общини в България, да прегледат пътищата, републиканските пътища на територията на общините, да преценят, и ако има някъде искане за преминаване на този път към общините или за сключване на споразумение, то да бъде финализирано до края 2019-а.

Водещ: От Благоевград, имате ли сигнал и запитване от общината, как да се ходи без винетка до университета, и от кв. „Кольо Ганчев" в Стара Загора, от кмета на Стара Загора, имате ли също?

Петя Аврамова: Случаят със Стара Загора, това е републикански път. нека да кажем принципа на определяне на пътищата с винетки.

Водещ: Защото, не можем да разчитаме на кметовете, очевидно.

Петя Аврамова: Това са републикански пътища, които са извън урбанизираните места, там където преминават, на територията на населеното място участъкът е без винетка, там където са извън урбанизираната територия, извън градовете и селата, те са с винетен стикер. Това е принципът на винетната систеа. И всяко...

Водещ: Но, ако Панчарево е в София, защо университетът в Благоевград да не е в Благоевград?

Петя Аврамова: За Благоевград имаме само за Белица искане, от община Белица. Така че, такива искания, които са подадени, са разгледани. Имаме становища, те са дадени на общината.

Водещ: Ами, ако кметът ми не е подал? Ако аз работя в университета, ама кметът не е сметнал, че му е важно аз да не плащам винетка, а аз смятам, че е важно, че това е в града, кой решава проблема? Защото Вие казвате, че кметовете трябва да са активната страна, която да е решила казуса на гражданите си, но виждаме, че масово не е така, не се е случило?

Петя Аврамова: Аз смятам, че републиканската пътна мрежа трябва да има средства за издръжка.

Петя Аврамова: И смятам, че всички български граждани, които пътуват по републиканската пътна мрежа, с винетки стикери или с електронна винетка вече, автомобили до 3, 5 тона, трябва да заплащат тази сума. Ако искаме да имаме добри пътища.защото аз съм идвала и друг път в това студио и сте ме питали за пътища, където...

Водещ: Ама това е друга тема, не, не сме сменили още. Темата е с примерите от Стара Загора и от Благоевград...

Водеща: Кога се намираш в рамките на града си.

Петя Аврамова: Стара Загора, кадрите, които Вие дадохте, са републикански път, който се води околовръстен път. По него минава и транзитен трафик...

Водещ: А откъде да минат? Могат ли да минат от някъде до там?

Водеща: В повечето случаи няма алтернатива.

Петя Аврамова: Има алтернатива. Току-що говорих и с Областно пътно управление - Стара Загора. Има алтернатива, могат да преминават и по други пътища. Това е...

Водещ: За „Зора" и „Кольо Ганчев"?

Петя Аврамова: Да. Това е околовръстен път.

Водещ: А за Благоевград?

Петя Аврамова: За Благоевград, нямаме искане за университета. И няма как Агенция „Пътна инфраструктура" да знае всичките проблеми в населените места.

Водеща: Аз искам да Ви питам нещо. В единия случай може от безхаберие на кмета или по някаква друга причина да не Ви се изпрати такова искане, в другия случай може общината да е бедна и да не може да поеме издръжката на пътищата, и да не иска. Това поставя на две скорости гражданите в държавата, които при един подобен или един и същи казус, в единия случая не плащат винетка, а в другия случай са длъжни да я платят, защото са имали късмета да се родят в някаква такава община.

Водещ: Даже в бедна община плащат, в по-богата община няма да плащат? Малко така ще стане?

Водеща: Да, то на практика така става.

Петя Аврамова: Това, което сме предложили на общините, два варианта. Единият вариант е да вземат пътища, някои от тях искат тези пътни отсечки да станат общински. Има вече и такива искания. Така че, ние в случай, че не се прекъсва пътят, защото трябва да има непрекъснатост на държавните пътища между населените места, имаме положително становище. Там, където са предложили споразумение, да бъде сключено, и да поемат част от издръжката, също сме...

Водещ: А където не са? Въпросът на Ади беше, където не са предложени, какво?

Петя Аврамова: Нали разбирате, че Агенция „Пътна инфраструктура няма как да познава, както един кмет на населено място и всички проблеми. Варна е подала искане, в което иска пътят до гробищния парк да бъде без винетна такса. Така че, ...

Водещ: Е, че той с винетна ли е бил заложен, извинявайте?

Петя Аврамова: Това е републикански път. Такава е структурата на пътищата в България.

Водещ: Как да си преместим близките от гробищата, за да ходим безплатно?

Петя Аврамова: Такава е структурата на пътищата в България, някои от тях са държавни, тези пътища са и транзитни, преминават от едно населено място в друго. Просто, така е изграден гробищният парк, вероятно извън урбанизираната територия. но това е казус, който се решава в монета.

Водеща: По едно време си мислех, по-лесно ли е да се премести табелата, малко по-на... Мислех си го това.

Петя Аврамова: Може, да. Има становище...

Водещ: Според мен, граждани, вместо да режат с флекс, по-добре табелата. По-чисто е.

Водеща: Вземаш табелата, преместваш я на 2-3 км по-натам...

Петя Аврамова: В Шумен, например, имаше искане. Един квартал на Шумен е доста отдалечен от самия град, но се води квартал на Шумен и съгласно нормативната уредба, би трябвало пътят до този квартал да бъде без винетка. Там е препоръчано на кмета на Шумен, да направи промяна в общия устройствен план и да премести табелата „Шумен" след този квартал. Така че, има решение на всеки един казус.

Водеща: Това е хубава идея.

Водещ: По-евтино звучи.

Водеща: Да.

Петя Аврамова: Просто тези казуси трябва да бъдат инициирани от кметовете, наистина и се решават всеки един. АПИ е отворена да решава тези казуси, съвместно с кметовете.

Водеща: Да видим един такъв, заснет от наш репортер...

Водещ: Пример.

Водеща: ...пример. И да продължим.

Водещ: Всъщност, в пет видински села, хората, за да отидат за хляб, в центъра на селото, ще трябва да имат винетка. За Новоселци, пример, за който Вие говорите от друго място, но в Новоселци, до гробищата ще е нужен винетен стикер. За тази наистина абсурдна ситуация разказва Биляна Борисова. Ще гледаме заедно с министъра и ще видим какво имаме като коментар.

***

Гражданин: Ходил съм два пъти да си купя хляб, който ще ми струва 300 лв., нали, затова че има някаква камера?

Репортер: Камерите на тол-системата са поставени на главната улица във видинското село Новоселци. Второкласен път, водещ към границата ни със Сърбия. Това означава, че хората дори и само в селото да карат, ще им трябва винетка. Владимир живее на метри от новите камери.

Владимир: Не мога да отида с колата си до центъра, да си купя хляб, нали? Трябва да въртя тук из поляната само с нея. ако изляза на главния път, само за това, че съм излязъл до главния път, без да пътувам никъде, според този закон сега, подлежа на глоба.

Репортер: Камерите са поставени преди дни на съществуващо до сега съоръжение, на което имало такива за трафик.

Гражданин: На 350 м се намира камерата навътре в селото, от края на селото и на 230 м от центъра на селото. Половината село трябва да си ходи без винетка, другата половина, с винетка.

Гражданин: Значи, това, според мен, не е нормално.

Репортер: Жителите на селото и кмета са подали жалби и очакват камерите да бъдат преместени извън селото.

Меган Вилиева, временно и. д. кмет на с. Новоселци: Имаме адресно регистрирани, както виждате, живущи хора, които нямат право без винетка в момента да се приберат вкъщи, без да бъдат глобявани.

Репортер: Дори и за гробищата ще им трябва винетка. Те се намират след камерите, но преди табелката за край на селото.

Меган Вилиева, временно и. д. кмет на с. Новоселци: Днес сутринта бях на среща с директора на Областно пътно управление. Той ми отговори, че нищо не може да направи, не е негов проблем. И да си пътуваме, да си ходим на гробищата, да ни глобяват... След това има съд, да ходим там, да обжалваме глобите.
Репортер: Жителите на селото се заканват, че ще премахнат сами съоръжението, ако започнат да получават глоби.

Гражданин: То в самото село си ти трябва винетка, това е някакво безобразие. Аз, за да си вляза в къщата, трябва да имам винетка... понеже това е почти пред вратника ми.

Гражданин: Никъде в света няма, камера, сложена с такава цел, просто за населено място.

Репортер: Общо в пет видински села има поставени тол-камери. Хората са готови на протести, ако не бъдат премахнати.

***

Водещ: Толкова е вбесяващо, че не искам да формулирам въпрос.

Петя Аврамова: Аз имам отговор. Искам да успокоя всички граждани в държавата: Не се подвеждайте по наличието на камери за това, че ще бъдете глобени. В рамките на населените места, между табелите начало и край на населеното място, не се дължи винетна такса, не се дължи и тол-такса.

Водещ: Това тук, което показахме, няма да води до глоба, така ли?

Петя Аврамова: Няма да води до глоба. Имаме сигнали и за други места, където камери, вътре в населеното място са притеснили хората. От всичките над 300 камери, които бяха трафик-камери, част от тях са оборудвани и дооборудвани с камерите на тол-системата, които ще следят трафика. Някои от тези камери са поддържащи камери, които следят участъците от тол-системата, които са сегменти от републиканската пътна мрежа. Така че, да успокоим хората...

Водещ: В случая, обещавате, че тази камера, която показахме, не води до глоба?

Петя Аврамова: Някои от камерите работят само като трафик-камери, някои от камерите са поддържащи към системата. Всички населени места, в които има такива камери, искам да успокоя хората, имаше сигнали и от друго място, че вътре в населеното място, между табели начало и край на населеното място, няма да има нито винетна такса, нито тол-такса за тежкотоварния превоз.

Водещ: Много важно уточнение. Преди някой да вземе да вади пак флекса.. Много важно уточнение.
Петя Аврамова: Аз апелирам, да няма напрежение. Всички сигнали, които получаваме, ги обработваме. Хората да бъдат спокойни. Тол-системата трябва да заработи от 1 март. Надявам се, плавно и спокойно. Там, където има...

Водещ: А, бе, не много...

Петя Аврамова: ...проблеми, ще реагираме своевременно, там където в началото системата, се надявам, както ние, така и потребителите на тол-системата, да имаме време по-спокойно и без излишно напрежение...
Водещ: Всичко ли казахме за винетките, за да минем, настина...

Водеща: Просто се чудя, когато става въпрос за малко населено място, което обаче има проблем, не като този, който казвате, че е решен, пред това, да плащам на АПИ, за да правя пътища, без да имам толкова пари, може ли да се направи отстъпка и да се купят на всички винетки, които живеят в това село?

Водеща: Водещ: Дали на общините няма да е по-евтино да купят винетки на хората? Така излиза, май, финансово? Така да се споразумее, така че да може да го оправдае като разход.

Водещ: Този абсурд, по-целесъобразен ли е, като разход?

Петя Аврамова: Този казус и напрежението, което ескалира на две места в райони на София, ние също сме си задавали въпроса, колко ще струва на Столична община? Защото аз съм сигурна, че голяма част от хората, които живеят, например в Нови Искър, имат винетки и те пътуват и извън София, не само до София. Така че, е според моментът, до колко е оправдан разходът на общината, за да може от районите на София да се пътува до София без винетка и колко са хората, които нямат винетка, а пътуват само по тези...

Водещ: А какво показва, по-евтино ли ще е на общината да купи винетки на по-малки...

Петя Аврамова: Нямаме преброяване нито на това, колко хора, точно от Нови Искър имат винетка и колко нямат.

Водещ: Ами, ако е така? Ако излиза така?

Петя Аврамова: Но, все таки, общината е взела решение и ще поеме част от разходите на тези пътища, по които пътуват хората към София, от районите на София.

Водеща: Аз не знам, законно ли е това? Може ли да оправдае общината като разход „Купихме 350 винетки"?

Водещ: Защото ще е по-скъпо да поддържаме пътя.

Водеща: Затова попитах.

Водещ: Добре. Казусите не са приключили. Ние ще сменим темата сега. Призив към зрителите, ако... Ние и без призив получаваме сигнали, ще Ви ги предаваме. Ако някъде има... ще възникнат населени места, които са сателити на градове, където се работи, където се ходи на детска градина, където се купува хляб и Вие прехвърляте това към кметовете. Не знам, дали ще получи прехвърляне към кметовете? Но, ще видим.

Петя Аврамова: Вижте, републиканската пътна мрежа, която Агенция „Пътна инфраструктура" поддържа, поддържа с тези средства, които получава от винетни такси и след 1 март, от тол-таси. Ако всички в държавата решат, че от населеното място, село „Х", трябва да отидат до общинския център, и това не трябва да бъде платено, по републиканската пътна мрежа, сами разбирате, че цялата система на таксуване, което въвеждаме в България, на два компонента - електронна винетка и тол-такса, ще бъде опорочена. В София е малко по-различно, тук има райони, районно делене, така че казусите са различни в различните населени места.

Водеща: Да. Всичко това щеше да ни отпадне, като разговор, ако имаше алтернативни пътища навсякъде, каквито няма, нали? Затова се използват тези.

Водещ: А то, няма, да. Това е голям проблем.

Петя Аврамова: Да, движим се по общински и по държани пътища в държавата, така е.

Водещ: Сега... вчера слушах, между другото, по радиото, директна закана за протест. Красимир Лалов каза: Накрая камиончето напряко на пътя, и до там може да се стигне. Има напрежение, искам да кажа, и с тол-системите и го чух. А ние имаме едно писмо, пак е свързано с товарните автомобили. Какво ни пишат хората? Че нямат машинки, нали те трябва да си купят едни машники, с които машинки Вие да отчитате, какво разстояние и по кой път са преминали, и по колко дължат. И казват така, в България има регистрирани над 20 хил. товарни автомобили, които от 1 март трябва да спрат да се движат, защото системата, от която в момента купуваме електронни винетки вече не ни позволява да купуваме такива след 29 февруари. Най-общо казано, транспортният бранш работим до 29-и този месец и на 1 март, при така стеклите се обстоятелства и липса на въпросните машинки, ние спираме работа. Вашият отговор? Това е от Йордан Терзиев, председател на УС, Сдружение „Асоциация на превозвачите на опасни товари". Пък са и опасни...

Петя Аврамова: Да, ние имаме постоянен и непрекъснат диалог с всички браншови организации. Това е една от тях. И вчера е имало среща на Националното тол-управление, проф. Асенов с превозвачите. Информираме ги своевременно за всичко, което се случва всеки ден. От понеделник се провежда тест, с различни превозни средства, над 3, 5 тона, които са оборудвани с бордови устройства, джипиес-тракери, и те от понеделник до петък правят преход по пътищата на България, като тестваме вече и бордовите устройства, които трябва да имат съвместимост с цялата система на таксуване и тяхната търговска експлоатация.

Водещ: Това, тези машинки ли са, които вътре трябва да има всеки камион?

Петя Аврамова: Три са вариантите, които... това е за информация и на всички, които имат превозни средства над 3, 5 тона, три са вариантите, по които могат да пътуват и да заплащат тол-такса по републиканската пътна мрежа. Единият вариант е с т. нар. маршрутни карти. Те ще бъдат достъпни на втсички места, на които до сега се продаваха електронните винетки. Направили сме допълнителна организация за граничните контролно-пропускателни пунктове, още 34 работни места ще бъдат открити, за да няма...

Водещ: Първи вариант, маршрутни карти.

Петя Аврамова: Това е първият вариант. Могат да се купят от тол-терминалите, от областните пътни управления, от бензиностанциите, където и до сега се продаваха електронни винетки.

Водещ: И не им трябват тези устройства, за които твърдят, че липсват в момента и не са инсталирани?

Петя Аврамова: Това е единият вариант, който е абсолютно безплатен. Можете в интернет, да влезете в сайта, да си изберете маршрут, да платите, както сте заплащали електронна винетка. Абсолютно...

Водещ: Но трябва предварително да кажеш, къде пътуваш и не можеш да се отбиваш.

Водеща: От къде тръгваш.

Петя Аврамова: От къде тръгваш, да избереш маршрут, къде ще преминеш, имаш възможност да избереш точки по маршрута, така че да го конкретизираш.

Водещ: А вторият?

Петя Аврамова: Вторият вариант е с джипиес-тракер. Голяма част от тежкотоварните превози имат монтирани джипиеси, имат договори с доставчиците на джипиес-тракерите, така че тези доставчици просто трябва да сключат договори с националните доставчици на услуги.

Водещ: Не разбирам. Ако съм шофьор с джипиес, какъв договор да сключа с национален доставчик?

Петя Аврамова: Вие сте си закупили джипиеса от определена фирма. Тази фирма трябва да има договор с националните доставчици на услуги.

Водещ: Ами, ако няма?

Петя Аврамова: Два са тези национални доставчици, които имат съвместимост със системата, имат договори. Това са „Интелигентни трафик системи" и „Комфорт смарт инфраструктура", така че те трябва да имат договори с тях, за да може да предават данните от джипиес-тракерите, през националния доставчик. Така че, Агенция „Пътна инфраструктура" да може да си получи парите.

Водещ: А тези две фирми имат ли договори? Ако ние не знем.

Петя Аврамова: Има 11 заявления от такива фирми, които оперират с джипиес-системи. 7 от тях вече имат договори. Така че, могат и потребителите на тези системи да ползват джипиес-устройствата. И третият вариант са т. нар. бордови устройства, които от тази нощ, националният доставчик на услуги „Интелигентни трафик системи", tollpass е сайтът, платформата вече е отворена, от няколко... от десетина дни се приемат заявления за бордови устройства, от тази нощ вече функционира платформата, така че всички превозвачи могат да заявят бордови устройства...

Водещ: Няма проблем г-н Терзиев, това казвате?

Петя Аврамова: Няма проблем. Има три начина, по които може да си реши проблема с пътуването.

Водеща: Да, темата ще продължи, със сигурност. Много въпроси останаха.

Петя Аврамова: И може да се купи вече и бордово устройство, което да монтира, и да бъде изряден (...).

Водещ: Вие имате ли винетка?

Петя Аврамова: Разбира се.

Водещ: Да, за всеки случай попитах, за да сме спокойни. Благодарим Ви много. Още въпроси има.

Водеща: Благодарим Ви много. До нови срещи, понеже очакваме да се появят още въпроси покрай всичко това. И останаха и незададени такива. Благодарим Ви.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай

Анонимен

Изобщо никой скапан шеф - калинка не мисли за последствията от действията или бездействията си! Цялото управление е такова - от министрите до бездушните "експерти" и чиновници! Един Бойко не може да е навсякъде и да поправя глупостите.

23.02.2020 21:22:28

Анонимен

ОСТАВКА!

23.02.2020 16:01:45

  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.