• 24 Апр 2024 |
  •  USD / BGN 1.8323
  •  GBP / BGN 2.2729
  •  CHF / BGN 2.0113
  • Радиация: София 0.11 (µSv/h)
  • Времето:  София 20°C

Нови врати ще предпазват пътниците в метрото

Нови врати ще предпазват пътниците в метрото

/КРОСС/ Третият лъч на метрото, който ще свързва столичните квартали "Хаджи Димитър" и "Красно село" е почти готов. Пероните по новата линия ще бъдат оборудвани със специални предпазни врати, които ще се отварят, само когато влакът е напълно спрял.

В някои сфери от живота да преминеш границата би могло да ти донесе успех. В метрото обаче прекосяването на защитната маркировка не е добра идея. "Падането на релсите е много опасно. Един път - перонът е висок 1,10 метра, долу релсите са стоманени, в зависимост как паднеш и как се удариш има остри ръбове", каза заместникът-началник "Експлоатация" - Валентин Тодоров.

Напрежението от 750 волта, което тече по релсите също не е за подценяване, но въпреки опасностите, случаите на инциденти зачестяват. "Не са дисциплинирани много пътниците - в час пик пускате информатора, те до последния момент тичат. Вратите се затварят, те стоят по вратите", каза още машинистът Кирил Шопски.

Според експерти причините за инцидентите са различни - от желание да вземеш изпуснат на релсите предмет, до съзнателно намерение да отнемеш живота си. За да осигурят безопасността на пероните, от столичния „Метрополитен" планират изграждането на предпазни врати, които да се отварят, само след като влакът е напълно спрял.

"Техническата възможност е именно изграждане на перонни врати, които се отварят, когато влакът е спрял и са отворени вратите на влака", каза още Тодоров.

"Ще се забави много тръгването от станциите, трябва технологично време вратите да се затворят, след което ние да затворим вратите на влаковете. Това довежда до увеличаване на времето за тръгване", заяви машинистът Драгослав Митев.

Мнението на пътниците също е разделено по оста "за" и "против". Експертите съветват да се спазват условията за безопасност и да се стои пред ограничителната линия на перона. "Условията трябва да се спазват - да се стои пред ограничителната линия, да се приближава влакът след неговото спиране и отварянето на вратите, за да се избегнат случаи както на случайно падане, така и да си изпусне човек нещо", обясни Тодоров.

 

ВАШИЯТ FACEBOOK КОМЕНТАР
ВАШИЯТ КОМЕНТАР
Вашето име:
Коментар:
Публикувай
  • ПОСЛЕДНИ НОВИНИ
    БЪЛГАРИЯ
    ИКОНОМИКА
    ПОЛИТИКА
  • ОПЦИИ
    Запази Принтирай
    СПОДЕЛИ
    Twitter Facebook Svejo
    Вземи кратка връзка към тази страница

    копирайте маркирания текст

  • реклама

БЪЛГАРИЯ СВЯТ РУСИЯ ПОЛИТИКА ИКОНОМИКА КУЛТУРА ТЕХНОЛОГИИ СПОРТ ЛЮБОПИТНО КРОСС-ФОТО АНАЛИЗИ ИНТЕРВЮТА КОМЕНТАРИ ВАЛУТИ ХОРОСКОПИ ВРЕМЕТО НОВИНИ ОТ ДНЕС НОВИНИ ОТ ВЧЕРА ЦЪРКОВЕН КАЛЕНДАР ИСТОРИЯ НАУКА ШОУБИЗНЕС АВТОМОБИЛИ ЗДРАВЕ ТУРИЗЪМ РОЖДЕНИЦИТЕ ДНЕС ПРЕГЛЕД НА ПЕЧАТА ПРЕДСТОЯЩИ СЪБИТИЯ ТЕМИ И ГОСТИ В ЕФИРА ПРАВОСЛАВИЕ


Copyright © 2002 - 2024 CROSS Agency Ltd. Всички права запазени.
При използване на информация от Агенция "КРОСС" позоваването е задължително.
Агенция Кросс не носи отговорност за съдържанието на външни уебстраници.