Велинград става един от акцентите в рекламната и маркетингова стратегия на Министерство на туризма
Секция: Туризъм
09 Юли 2025 19:41
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Велинград става един от акцентите в рекламната и маркетингова стратегия на Министерство на туризма Институцията инициира среща с местната власт и бранша в града

/КРОСС/  Министърът на туризма Мирослав Боршош посрещна новината за окончателното одобрение на приемането на България в еврозоната по време на среща с представители на местната власт и бранша във Велинград. В нея участваха кметът на община Велинград д-р Костадин Коев и неговия екип, областният управител на област Пазарджик Валентина Кайтазова, народният представител от ГЕРБ-СДС Дафинка Семерджиева, представители на сдружения, местния бизнес, както и ученици и преподаватели от Професионалната гимназия по икономика и туризъм „Алеко Константинов".

„Без държавата работата на местната власт е изключително затруднена. Наш приоритет е да развиваме туризма в отделните региони, работейки съвместно с общините чрез подкрепа  на рекламата и маркетинга на дестинациите и реализация на различни събития, които привличат туристи" заяви министърът на туризма в началото на срещата. Обсъдени бяха основните предизвикателства, пред които е изправен секторът във Велинград, сред които липсата на достатъчно квалифицирани кадри и необходимостта от подобряване на инфраструктурата и градската среда, както и очакванията за намаляване на ДДС и уеднаквяване на ставките за ресторантите и хотелите.

Кметът на община Велинград благодари на всички присъстващи на тази среща,  инициирана от страна на Министерство на туризма и в частност от министър Мирослав Боршош, като заяви, че в негово лице вижда един перспективен министър, чиято работа служи като добър пример за институционална подкрепа на местната власт.

Министърът на туризма отговори на конкретни въпроси, свързани с идеята за превръщането на теснолинейката в ретроатракцион; възможностите за популяризиране на дестинацията и бранд Велинград; инфраструктурните проекти и намерения, свързани с подобряване на транспортната достъпност до курорта и необходимостта от изграждането на спортна зала. 

В рамките на срещата бяха обсъдени и конкретни дейности, които вече се реализират на територията на общината. Сред тях са обновяването на парк „Клептуза" и подобренията по уличната и ВиК мрежа в града, финансирани със средства от държавния бюджет.

Относно проблемите с инфраструктурата и подхода към града министърът на туризма заяви, че ще търси подкрепа от ресорните министерства, които работят в синхрон за развитието на регионите.

Министър Мирослав Боршош увери присъстващите, че Велинград ще бъде акцент в рекламната и маркетингова стратегия на министерството като дестинацията ще бъде популяризирана чрез всички комуникационни канали на институцията. „Събитията са нещо, което развива туризма и го допълва, затова заедно очакваме да изведем акцентите от културната програма на общината, за да ги подкрепим" отбеляза още министърът. В същото време той подчерта, че усилията на всички следва да са насочени към развитие на устойчив туристически продукт. По време на срещата беше обърнато специално внимание и на развитието на балнео, СПА и уелнес туризма в региона. Министър Мирослав Боршош заяви, че медицинският туризъм е съществен акцент в стратегическите планове на институцията за развитие на сектора и Велинград има потенциал да развива и този вид туризъм.

Само за първите пет месеца на 2025 г. в общината са отчетени над 148 хил. туристически регистрации, а за 2024 г. - над 340 хил. Над 67% от туристите са избрали 4 и 5-звездни хотели. „Въпреки това, предизвикателства остават - необходимостта от удължаване на средния престой, привличане на повече чужденци и диверсифициране на туристическото предлагане", подчерта министърът.

„Да привличаш 10 пъти повече от населението си туристи - това е изключително постижение. Но, за да запазим Велинград като предпочитано място за отдих, трябва да отговорим на нуждите на съвременния турист - с по-добра инфраструктура, с подготвен персонал и с услуги на европейско ниво" заяви още той.

Представителите на сдруженията и местния бизнес, които присъстваха на срещата, изразиха готовност за по-тясно сътрудничество с държавата и подчертаха важността на практиките в рамките на професионалното обучение на кадри за сектора, включително чрез повече партньорства с училищата по туризъм. 

"Всички ние имаме ангажимент към това младите хора да останат, да работят и да създадат своите семейства в България" подчерта министърът на туризма в края на срещата.