Специални гости на XII- тото издание ще бъдат Доминик Лил - главен секретар на Европейската асоциация на комуникационните агенции и директор на Euro Effie и Пие Жаспер, вицепрезидент на EACA
София /КРОСС/ 40 рекламни агенции и над 300 заявки участват в тазгодишното дванадесето поред издание на Фестивала на Асоциацията на рекламните агенции, който ще се проведе в к.к. "Албена" от 7 до 10 септември. Целта е да бъде направен преглед на постиженията на българската реклама през 2010 и 2011 г. и да се отличат най-добрите реклами сред участниците в отделните категории. Всички реклами ще бъдат представени на изложба от 7 до 10 септември във вариете „Албена“. „Окончателната статистика сочи, че заявките за ФАРА 2011 са общо 319, което е ръст от 10% спрямо година по-рано, когато техният брой бе 288, посочи Мариана Брашнарова - изпълнителен директор на АРА-България и директор на фестивала. Участниците в конкурсната програма ще бъдат оценявани от две групи жури: Творческо жури с председател Йордан Жечев /творчески директор – DDB Sofia/ и членове: Андрей Андреев-Вини /творчески директор – New Moment New Ideas Company/, Велина Мавродинова /творчески директор – „Ентусиазъм“/, Виктор Видас /творчески директор – Publicis MARC/, Владимир Цонков /творчески директор – Saatchi & Saatchi/, Иван Киров /творчески директор – McCann Erickson София/, Иван Сиджаков /заместник управляващ директор – ARCHER IDEAS/, Илиан Илиев /артдиректор – Ogilvy Group/, Марсел Леви /творчески директор – Noble Graphics/, Мартин Димитров /творчески директор – reforma/, Мартин Марков /творчески директор – the Smarts/, Станислава Ивкова /творчески директор – КРЕС/; и Медийно жури в състав: Десислава Олованова /изпълнителен директор и основател - reforma/, Десислава Стоянова /изпълнителен директор – „ЗенитОптимедия/Публисис“/, Иво Алтънов /управляващ директор – Noble Graphics/, Йоана Панчева /акаунт директор – DDB Sofia/, Лили Георгиева /лидер – Mindshare/, Лилия Илиева /оперативен директор – Euro RSCG/MPG/, Пламена Филипова /медиа директор – КРЕС/.
Тази година като част от богатата програма на фестивала, наред с представянето на агенциите в конкурсната част, лекция ще изнесе Доминик Лил - главен секретар на Европейската асоциация на комуникационните агенции и директор на Euro Effie, който ще направи анализ на кампании, участвали в конкурса Euro Effie в периода 2003-2008 г. Специално участие също така ще има и вицепрезидентът на EACA /European Advertising Standards Alliance/Пие Жаспер, който ще говори по темата „Саморегулацията – гаранция за творчеството, свободата и отговорността на рекламите“. Сред участниците в третия фестивален ден са и: Джон Палант - регионален директор за Европа, Близкия Изток и Африка на Saatchi & Saatchiр, както и Стив О Меара - оперативен директор на SwanBay Group. На самото откриване на 7-ми септември, председателят на Творческото жури Йордан Жечев ще представи критериите за журиране, след което започва първият етап от работата на журито с категориите „Радиореклама“; „Тв реклама“, „Кинореклама и филмови форми“; „Дигитални кампании“. През втория фестивален ден, успоредно с представянето и първи кръг от журирането на медийните кампании, онлайн кампаниите участващи в конкурсната програма, и рекламните форми, участващи в категория One-to-one Communication, от 16.40ч. ще бъдат представени и „Новите медии и рекламни техники в интернет, като предизвикателство за старите кучета от индустрията.“ Сред VIP гостите на ФАРА 2011 е Жан-Франсоа Деко, председател на Управителния Съвет на JCDecaux SA и изпълнителен директор на JCDecaux Group . JCDecaux е най-голямата мултинационална корпорация за външна реклама в света, която стъпи и на българския пазар през юни 2011 . Компанията, разполага с над 1 040 600 рекламни платформи в 56 страни и оперира на 184 международни летища.
Гала церемонията по награждаването на победителите ще се състои на 10 септември 2011 г. във вариете „Албена“ от 20:00 часа.