БТПП представя електронна продуктова база TradeNet в услуга малкия и средния бизнес
Секция: CROSS ПРЕСЦЕНТЪР
24 Септември 2011 16:57
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS

Място: Пловдивски панаир Конферентна зала, палата 18

Начало: 13 часа

Ден: 26-09-2011 (понеделник)

 

В изпълнение на сключения договор между БТПП и „Полигон груп” ЕООД е стартиран съвместен проект с работно название „Трейднет“. Основните цели са фокусирани върху:

- Изграждане и предоставяне на среда и инструменти за създаване и управление на бизнес-контактите между стопанските субекти;

- Съдействие за развитие и улесняване на електронната търговия между фирмите, като особено внимание ще бъде отделено на малките и средни предприятия, които чрез БТПП ще получат уникален шанс да представят себе си и своите продути пред света;

- популяризиране внедряването на международните стандарти на GS1, ползвани в националната и международната електронна търговия.

 

За реализиране на целите се разработва Интернет портал, наречен EСomGrid (Electronic Commerce Grid – Мрежа за електронна търговия).

Ползи и предимства за българските фирми от включването им в портала:

 

-   възможност за пряк достъп до международните пазари;

-   включени основни данни за статута им и детайлни данни за произвежданите/търгувани продукти;

-  за МСП,  възможност за представяне и реклама на продуктите/услугите им, без влагане на допълнителни разходи за това, вкл. и за създаване на собствен уеб сайт, както и лесно намиране на партньори;

-  порталът ще осигури условия за директна връзка между фирмите и ще улесни партньорските контакти между тях. Чрез него всяка фирма ще може сама да изпраща информация и съобщения насочена/и към:

o   фирми, присъединени към създадена от нея т.нар.общност от бизнес партньори;

o   към фирми по изготвен от нея списък – селектирани по нейни собствени критерии;

o   света.

- фирмите ще могат сами да управляват процесите, свързани с поръчка и доставка на стоки или услуги;

-  те ще могат сами, в реално време да включват свои нови продукти или да премахнат такива, които вече са отпаднали от производството им, т.е. сами да поддържат актуалното състояние на предлаганите стоки/услуги.

 

БТПП ще осигури пълно обслужване на фирмите за включването им в портала, чрез пакет от услуги, който ще включва:

-  въвеждане на данни за фирмен профил от оператор на Палатата,

- описание на продуктите/услугите;

-  заснемането им,

- измервания в специално оборудвана лаборатория на БТПП или на място в предприятието;

- данни за вида, начина и габаритите на опаковката;

-  консултации по GDSN (глобалната мрежа за синхронизиране на данните) стандарти, което е изключително важно за осъществяване на международната търговия;

-  превод на информацията на английски език.

 

В момента е готова тестова версия на портала. БТПП предварително е включила в него базова информация за 6475 фирми (наименование, адрес, комуникации, бизнес-дейност) чрез създадената категория „членове на БТПП”. Към тази информация се добавя детайлна информация за продуктите, произвеждани от фирмите и/или услугите предоставяни от тях, като по този начин порталът ще отговори на повишените изисквания на предприемачите и ще подпомогне установяването на бъдещи партньорски отношения между тях.

До края на 2011 г. регистрацията в портала е безплатна.

След влизане в действие на окончателната му версия, услугите ще се предоставят на абонаментен принцип. За членовете на БТПП са предвидени отстъпки от цената: 10% за асоциираните членове и за членовете на GS1 България и 20% - за преките членове на Палатата.