МИЕТ отбеляза световния ден на туризма с нов национален туристически портал
Секция: ИКОНОМИКА
27 Септември 2011 18:41
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
МИЕТ отбеляза световния ден на туризма с нов национален туристически портал

София /КРОСС/ Министерството на икономиката, енергетиката и туризма отбеляза световния ден на туризма в присъствието на представители на браншовите организации, експерти в областта на туризма и журналисти в Гранд Хотел София. Тазгодишното мото на празника е "Туризмът - свързване на култури".
Министър Трайков и замесник-министър Иво Маринов поздравиха бранша за успешния летен сезон - 7% ръст на туристите до юли, 9% повече пътувания с цел почивка и над 5% увеличаване на приходите от туризъм. "Малко са секторите, които отбелязват подобен успех в условията на криза", подчерта министър Трайков. Той акцентира върху няколко неща от държавната политика в сектора. За първи път през последните 10 години е осъществен мащабен Анализ на териториалното развитие на туризма България. За първи път се инвестира мащабно в туристическа инфраструктура - само в изграждането на културни и природни туристически атракции средствата ще достигнат 150 млн. лева до края на годината. За първи път държавата отдели огромен за досегашните мащаби ресурс за туристическа реклама на страната ни - 18 млн. лева. Присъстваме на най-важните за страната чужди пазари, но се обърнахме се и към вътрешния пазар и българския турист с целенасочена кампания за насърчаване на вътрешния туризъм, допълни Трайков.
На събитието МИЕТ представи и обновения национален туристически портал е и обновеният национален туристически портал www.bulgariatravel.org, който е част от представянето на страната като туристическа дестинация.
Представяне можете да видите тук (http://www.youtube.com/watch?v=83S0Zu_Wji0).
Порталът на България е създаден по проект "Мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг за дестинация България по Оперативна програма „Регионално развитие". Той предоставя на едно място информация за природното и културно наследство на страната и разнообразните възможности за туризъм посредством поддържането на мултимедиен каталог, маршрути, бюлетин, новини, блог, форум и бизнес-ориентирана подстраница. Възможността да се ползва на девет езика (англйиски, български, немски, руски, френски, испански, японски, арабски и иврит) го прави изключително лесно достъпен. Интерактивната карта на България включва 450 туристически обекта и маршрути до тях, 22 от които - тематични, над 5 600 снимки, 52 видеоклипа и 50 мултимедийни брошури, на фона на български фолклор в 112 аудиофайла.