Център за анализи и маркетинг: На балотаж – Плевнелиев и Калфин, Кунева отпада
Секция: Анализи
29 Септември 2011 09:20
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Център за анализи и маркетинг: На балотаж – Плевнелиев и Калфин, Кунева отпада

Петя Лазарова, социолог от Центъра за анализи и маркетинг

Центърът за анализи и маркетинг представя свое проучване за електоралните нагласи за предстоящите президентски избори, информира Петя Лазарова, социолог от центъра, съобщава БНР. Ние сме пуснали и изследвания по региони за големите градове, но те все още са на терен. Засега националното ни изследване за избор на президент са готови и него ще предоставим днес на журналистите. Както обикновено питаме едни и същи неща, за да може да се следят тенденциите във времето. За кого ще гласуват е първият ни въпрос, но след яснотата на кандидатурите. Данните в момента са по-точни отколкото тенденциите, които давахме в предишните изследвания, когато мерихме основно партийните електорати и евентуални кандидатури. Това се вижда по нашите данни, защото в процентите които оставаха без отговор, сега се пренасочиха и хората определиха своето мнение. Това важи най вече за големите партии. Категорично по нашите данни на балотаж ще отидат Росен Плевнелиев и Ивайло Калфин. Меглена Кунева по нашите данни отпада до този момент. Последните събития, които се случиха са важни и може да се отразят. Нашите данни са за период, който не засяга случаят Катуница и последващите събития. 11-24 септември е периодът на проучването ни. Ние очакваме избирателна активност над 50-55%. Има избиратели, които ще решат в хода на кампанията за кого ще гласуват, но тяхното число няма да може да преобърне тенденциите. Електоратите, които стоят зад първите кандидати, са много добре мобилизирани към момента. Тази мобилизация е над 80% и това е изключително важно. Този мобилизиран електорат гласува “за”, но може да бъде пренасочен при определени обстоятелства “против” определена партия или кандидат, както се случи през 2009-та след изказването на Ахмед Доган. Дали могат да се очакват някакви резки обрати на тенденциите зависи от евентуални случващи се или не случващи се събития до изборите. Скандалът около Плевнелиев не се отрази на позицията му. Ще проследим дали ще се отрази по някакъв начин събитията в Катуница и страната. Местните избори също ще дръпна активността напред по посока на президентските избори. Тръгнат ли да гласуват, хората ще гласуват и за двата избора.