Балнеологията е база за създаване на комплексен туристически продукт
Секция: БЪЛГАРИЯ
30 Септември 2011 17:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Балнеологията е база за създаване на комплексен туристически продукт

Стара Загора /КРОСС/ България разполага с голям ресурс от минерална вода и балнеологията трябва да се превърне в база за създаване на комплексен туристически продукт, заяви д-р Татяна Ангелова - изпълнителен директор на Националната специализирана болница за физикална терапия и рехабилитация. Тя беше сред водещите експерти, които изнесоха лекции на семинар на тема Развитие на балнеологията в България. Японският опит. Форумът е организиран от сдружение Джайка Алумини България, със съдействието на областния управител н Стара Загора Йордан Николов и под патронажа на Посолството на Япония в България. Подкрепа за провеждането на семинара оказа и Търговско-промишлена палата - Стара Загора. В него се включиха представители на хотели и ресторанти от региона на Стара Загора и специалисти с интереси в туристическия бранш.

В България има 140 находища с над 600 водоизточника на минерална вода. В Сепарева баня се намира единственият на Балканите гейзер с гореща вода с температура 103 градуса. Минералните води у нас са много ценни, те са слабо минерализирани и могат успешно и ефективно да се прилагат за профилактика срещу радиация, каза още д-р Ангелова. След трагедията в Япония специалистите от Националната специализирана болница за физикална терапия и рехабилитация, в която се намира и единствената у нас специализирана лаборатория за изследване на минералната вода, са направили предложение до Правителството деца от Страната на изгряващото слънце да посетят България за провеждане на профилактична програма. Д-р Йордан Йорданов, който е консултант по икономика на туризма, съобщи, че минералната вода в България е уникална и съчетана с други компоненти, върши чудеса. Необходимо е, обаче, всичко това да се използва максимално и да се популяризира, за да привлича туристи и да генерира приходи.

Д-р Йорданов акцентира и на профилактичните качества на българското вино, което преди падането на Желязната завеса е било използвано от американски войници, подложени на радиолъчение. Той загатна и, че в старозагорско ще бъде направена инвестиция в сферата на енотерапията.
Семинарът беше открит от областния управител Йордан Николов, зам.-посланика на Япония у нас Тошио Сугиура, Мария Иванова - директор на дирекция Туристическа политика в МИЕТ и от председателя на Джайка Алумни в България Боян Жеков.
Семинарът завърши с изключително атрактивната чайна церемония, която е сърцето на Япония. Ритуалът беше пресъздаден от сдружение за японска култура Урасенке.