Лот 1 на АМ „Струма" - най-екологичният и сложен проект за България
Секция: БЪЛГАРИЯ
01 Октомври 2011 16:55
Моля, помислете за околната среда, преди да вземете решение за печат на този материал.
Вашата Информационна агенция "КРОСС".

Please consider the environment before deciding to print this article.
Information agency CROSS
Лот 1 на АМ „Струма" -  най-екологичният и сложен проект за България

Перник /КРОСС/ „Днес започва изграждането на най-екологичния и сложен проект за България. Няма друг такъв и в страните от ЕС, затова и стойността за изпълнение на участъка от Долна Диканя до Дупница е толкова висока - 58.534 млн. лв. без ДДС". Това заяви министър-председателят Бойко Борисов, след като направи символична първа копка на ЛОТ 1 на автомагистрала „Струма" с дължина близо 17 км. Обектът ще се изпълнява така, че да бъдат опазени околната среда и биологичното разнообразие. Включва строителството на 15 съоръжения, включително подлези и тунели за преминаване на едри и дребни животни.

„Всички водостоци се проектират така, че да бъдат удобни за преминаване на дребни животни, без да се налага те да влизат във водата.", допълни министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Тя подчерта, че се работи усилено и по подготовката на ЛОТ 2 „Дупница - Благоевград".

Председателят на УС на АПИ инж. Лазар Лазаров декларира, че стриктно ще следи за качественото изпълнение на строително-монтажните работи по обекта и за завършването му в определения срок от 25 месеца.

За изпълнител на отсечката е избран консорциум между „Главболгарстрой Инфраструктурно строителство", „Пътстрой 92" и италианската „Импреса", след като обединението е предложило най-ниска цена от 58 534 000,00 лева. ДЗЗД „Инфраструктура магистрални пътища" е фирмата, избрана за консултант на обекта, като стойността на договора за надзор е 269 400,00 лева.

АМ „Струма" е част от Трансевропейската магистрала Север - Юг и Четвърти Трансевропейски транспортен коридор. След завършването на проекта страната ни ще има скоростна връзка между черноморските пристанища и тези на Бяло и Адриатическо море.

Проектът се финансира от Оперативна програма „Транспорт", като 80% от средствата са осигурени от Кохезионния фонд на Европейския съюз, а 20% - от държавния бюджет.