София /КРОСС/ Чуждестранен самолет или вертолет да бъде задържан, когато се установи незабавна и очевидна заплаха за безопасността при извършена инспекция от служители на главната дирекция, както и когато се установи, че има вероятност операторът да не предприеме мерки преди полет да отстрани възникнали проблеми по машината. Това решиха народните представители, които приеха на второ четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване. Главният директор на контролния орган ще има право да задържи средството и в случай, че от оператора бъде отказана инспекция. В такива случаи трябва незабавно да се уведомят властите на съответния оператор и държавата, в която въздухоплавателното средство е било регистрирано.
В летищата за обществено ползване вече ще се събират такса за сигурност и за шум (екологична такса). Не само Министерският съвет ще определя размера на таксите, реда и случаите, при които те се събират. Според приетия днес текст оператори на летище с годишен трафик над пет милиона превозени пътници и операторът с най-голям брой пътнически превози в България ще могат да определят летищните си такси.
Депутатите решиха още министърът на транспорта да издава наредба, в която да определи изискванията за лицата от въздухоплаването, които подлежат на медицинско освидетелстване. В наредбата ще са уредени още условията и реда на издаване на медицинско свидетелство за любител пилот от общопрактикуващ лекар.